۱۵ نکته خواندنی درباره چرم مشهد

هلدینگ مشهد یک گروه صنعتی بزرگ است که شرکت‌هایی همچون فرش مشهد، گندم دشت مشهد، فرش نگین مشهد، حوله یاس سپید مشهد، رنگرزی مشهد و بسیاری از شرکت‌های موفق دیگر به عنوان زیرمجموعه آن فعالیت دارند. چرم مشهد یکی از این شرکت‌ها است که در زمینه صنایع چرم در ایران سرآمد است.

کاماپرس بر آن است که این شرکت را به فعالان صنعت پوشاک و همچنین علاقه‌مندان مد معرفی کند؛

1. شرکت چرم مشهد در سال 1375 در شهرک صنعتی چرم شهر مشهد تاسیس شد. هدف از راه‌اندازی چرم مشهد جلوگیری از خام‌فروشی، خروج ارز، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و کمک به تولید ملی بود.

۲. بابک مصری، مدیرعامل چرم مشهد، فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران است و همچنین تحصیلات خود را در رشته ام.بی.ای در کشور کانادا تکمیل کرده است.

۳. مجموعه چرم مشهد 40 هزار متر مربع مساحت و زیربنایی معادل 12 هزار متر مربع دارد. این شرکت 70 شعبه در سراسر ایران و پنج قاره جهان دارد و با اشتغال‌زایی برای هزار و ۱۳ نفر نیروی کار هر روز در حال پیشرفت است.

آریاک سفر

۴. شرکت چرم مشهد بزرگترین تولیدکننده چرم با ظرفیت سالانه بیش از یک میلیون قطعه انواع کالای چرمی، البسه، دستکش، کیف، کمربند و سایر محصولات چرمی در کشور است.

۵. کلیه فرآیندهای تولید از چرمسازی تا محصول نهایی و کنترل کیفی را در محل کارخانه متمرکز است و محصولات تولیدی به طور مستمر و به صورت مستقیم به بازار مصرف عرضه می‌شوند.

۶. این شرکت در طول فعالیت‌های خود موفق به اخذ تندیس‌ها و گواهینامه‌های متعددی از جمله تندیس برند محبوب مردمی در سال‌های 92 تا ۹۴، 96 و 97 شده و لوح تقدیر برترین پوشاک سال 88 را دریافت کرده است. همچنین چرم مشهد گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده را در سال 91 از آن خود کرد. این شرکت دارای گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت است.

۷. در کارخانه چرم مشهد از بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های چرم‌سازی و دوزندگی استفاده می‌شود. در واحد چرم‌سازی ازدستگاه‌های ایتالیایی استفاده می‌شود که جزو بهترین دستگاه‌های چرم‌سازی در دنیا هستند. همچنین در این واحد به‌طور مستمر دستگاه‌ها به‌روز می‌شوند تا محصولات چرم مشهد براساس تازه‌ترین استانداردهای روز دنیا تولید شوند.

۸. در واحد دوزندگی نیز چرخ‌های دوزندگی از کشور آلمان تهیه شده‌اند که این نو ع دستگاه در دنیا بهترین است. علاوه بر دستگاه‌های دوزندگی، فعالیت‌هایی نظیر ورقه کردن، نازک کردن و پانچ کردن نیز با دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک انجام می‌شود.

۹. حدود 90 درصد کارکنان کارخانه چرم مشهد از ابتدای کار در این مجموعه مشغول به فعالیت بوده‌اند، بسیاری از پرسنل واحد چرم‌سازی در همین کارخانه بازنشسته شده‌اند و بسیاری از کارکنان واحد دوزندگی تا دو سال آینده بازنشسته می‌شوند.

۱۰. اواسط دهه 90 خورشیدی چرم مشهد نیاز به یک پوست‌اندازی و تحول داشت. یکی از مهم‌ترین کارها در این دوره همکاری با طراحان بین‌المللی بود. در حوزه طراحی و تولید کیف با طراح معروف ایتالیایی به نام « لوئیجی آمبرجیو»، طراح مد و استاد فشن دانشگاه میلان، همکاری کردند. ایشان در عین طراحی کیف‌های جدید در مجموعه که با تحول عمده‌ای همراه بود، طراحان داخلی را آموزش داد.

۱۱. در زمینه طراحی لباس چرمی «مولود» از ترکیه به چرم مشهد اضافه شد. او حدود یک‌ سال در کارخانه چرم مشهد مستقر بودند و در مشهد زندگی می‌کردند. این طراح سرشناس در حوزه طراحی لباس و آموزش طراحان فعالیت می‌کند.

۱۲. یکی دیگر از کارهای مهم این مجموعه در دوران جدید، اضافه کردن رنگ به محصولات بود. امروز در هر فصل محصولات در 12 رنگ مختلف به بازار عرضه می‌شوند که این امر در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

۱۳. باشگاه مشتریان چرم مشهد با هدف تعامل با مشتریان راه‌اندازی شده است و دارای بیش از400 هزار نفر عضو است.

۱۴. چرم مشهد به فروش اینترنتی نیز بها می‌دهد تا مشتریان بتوانند در ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن، محصولات را خریداری کنند. همچنین ارسال برای خریدهای بالای 300هزارتومان رایگان است.

۱۵. کالاهای خریداری شده از چرم مشهد را می‌توان تا 48 ساعت مرجوع کرد و همچنین تا‌ شش روز پس از خرید قابل تعویض هستند.

 

مرتبط با : چرم مشهد
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز