یک وام ۱۰۰ میلیونی دیگر برای رو‌ستاییان

زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج می‌کنند، علاوه بر وام ازدواج یک وام صد میلیون تومانی دیگر دریافت می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در آیین گرامی داشت روز جهانی زنان روستایی و پنجمین همایش ملی نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار، از اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به واجدان شرایط خبر داد.

شرایط لازم برای دریافت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی

طبق این خبر، متولدین سال‌های ۶۰ تا ۶۹ می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج دریافت کنند. البته مشروط به آنکه سن زوجین بین ۳۱ تا ۴۹ سال باشد و هر دو ساکن روستا یا جزو عشایر کشور باشند.

بر اساس قانون بودجه سال جاری، افراد بالای ۲۵ سال می‌توانند ۷۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. به این ترتیب وام زوجین در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان است. البته مشخص نیست که این ۱۰۰ میلیون تومان، کل مبلغ وام زوجین است یا اینکه به هر کدام از آن‌ها ۱۰۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

هنوز جزئیاتی درباره کارمزد و نحوه پرداخت اقساط این وام صد میلیونی اعلام نشده است. انتظار می‌رود که این وام همچون وام ازدواج قبلی قرض‌الحسنه بوده و کارمزد ۴ درصد داشته باشد.

آریاک سفر

اقدامات دولت برای بهبود وضعیت زنان روستایی و عشایری

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: در کشور ما حدود ۱۰ میلیون زنان روستایی و عشایری وجود دارد که ۵۰ درصد در حوزه کشاورزی اشتغال دارند.

خبرهای مهم روز را بخوانید:

وی تاکید کرد: باید از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری حمایت‌های مالی و اعتباری انجام شود و در حوزه مجوزها تسهیل‌گری کنیم تا با سرعت بیشتری از این کسب و کار حمایت شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: این صندوق‌ها می توانند در حمایت از کسب و کارهای روستایی و عشایری موثر باشند و امیدواریم در این مورد بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم و نقش زنان را پررنگ تر و بیشتر کنیم. امیدواریم با کمک اعضای این صندوق‌ها شاهد رشد و توسعه اعتبارات و همچنین افزایش کمی این صندوق‌ها در کشور باشیم.

به گفته معاونت زنان رئیس جمهوری، نرخ باسوادی و تحصیلات تکمیلی در روستاها و عشایر رو به رشد بوده و به رقم ۸۳ درصد نزدیک شده است و نرخ بیکاری نیز در روستاها بسیار کاهش داشته است.

انسیه خزعلی تصریح کرد: بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل در عشایر و روستاییان موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود. در این راستا اقداماتی همچون ایجاد خوابگاه‌های شبانه روزی، روستا مرکزی و آموزش مجازی انجام شده‌اند و امکاناتی مانند گوشی هوشمند و تبلت در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان عشایری قرار گرفته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: وظیفه ما این است که امکانات مورد نیاز اعم از آموزش و فرهنگ‌سازی، استانداردسازی، بازاررسانی و تلاش برای صادرات و همچنین تسریع در اعطای مجوز را برای این قشر فراهم کنیم و با جدیتی که از دکتر ساداتی نژاد دیده‌ام این حمایت‌ها قابل انجام خواهد بود.

خزعلی با اشاره به نقش و حضور فعال زنان روستایی در بخش مدیریتی شورای روستاها، دهداری‌ها و همچنین بخشداری‌ها افزود: باید به دنبال نمایشگاه‌های دائمی برای فروش و عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در خصوص بیمه تامین اجتماعی زنان روستایی نیز توضیح داد: موضوع بیمه برای زنان سرپرست خانوار را پیگیری کرده‌ایم و مقدمات کار فراهم شده است تا این زنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

در پایان این مراسم، از هفت نفر از زنان روستایی و عشایر کارآفرین و فعال در حوزه تولید و ترویج کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز