یازده نکته از خودروی جدید k 132 که باید بدانید

132 k به یکی از معماهای جذاب بازار خودرو تبدیل شده است. این روزها بسیاری از علاقمندان و متقاضیان خودرو، چشم انتظار ورود این خودروی جدید ایران‌خودرو به بازار هستند.

به گزارش کاماپرس، این محصول که مورد توجه مدیران دولتی است و مانورهای تبلیغاتی زیادی روی آن می‌دهند، ویژگی‌هایی دارد که دانستن آنها می‌تواند بر اشتیاق ماشین‌بازها بیافزاید.

1- K132 محصول خروج فرانسوی‌ها از صنعت خودروی ایران پس از دور جدید تحریم‌ها است. مهندسان ایران پروژه پژو 301 را پس از قطع همکاری فرانسوی‌ها به K132 تبدیل کردند. البته آنها مدعی هستند K132 اساسا یک خودروی جدید است و نباید آن را مدل ایرانیزه‌شده پژو 301 بدانیم.

2- احتمال می‌رود بیش از 90 درصد قطعات این خودرو داخلی‌سازی شود.

3- یک موتور ایرانی در این پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مجموعه گیربکس و اکسل آن نیز ساخت ایران خواهد بود.

آریاک سفر

4- این خودرو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو۵، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک خواهد بود.

5- بدنهK132  از ورق‌های فلزی با ایمنی بالا ساخته شده است. همه قطعات فلزی این پروژه در داخل ساخته شده است.

6- مهمترین ویژگی‌های پروژه K132 ، پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه، تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای تولید قطعات آن است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

K132 ایران خودرو چه تفاوتی با پژو 301 دارد؟

K132 ایران خودرو با گیبرکس اتوماتیک به زودی رونمایی می شود

K132 ایران خودرو چند درصد داخلی سازی شده است؟

7- هرچند K132  با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد اما در اولین مرحله عرضه به بازار، از موتور EC۵ و گیربکس دستی استفاده می‌شود.

8- در فازهای پیشرفته تولید این خودرو، از موتور ای. اف ۷ توبورشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک استفاده خواهد شد.

9- ۱۳۹ قطعه‌ساز ایرانی، داخلی‌سازی قطعات این خودرو را بر عهده دارند و تعداد سازندگان دانش‌بنیان حاضر در آن نیز قابل توجه است.

10- اکنون وابستگی ۲.۷ درصدی در قوای محرکه و ۴.۹ درصدی در تولید شاسی این محصول وجود دارد و با همت و توانمندی قطعه‌سازان داخلی انتظار می‌رود این وابستگی اندک نیز برطرف شود.

11- سازندگان این خودرو با تکیه بر مشخصه‌های کیفی و فناوری‌های به کار رفته در تولید K132  امیدوار هستند که بتوانند این خودرو را به کشورهای منطقه و همسایگان صادر کنند.

 

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “یازده نکته از خودروی جدید k 132 که باید بدانید

  1. مهدی گفته:

    ایران خودرو چطور خودروهای فروش ویژه عید فطر و پیش فروش بعدی اون رو داره تحویل میده اما خودرویی که یکسال و نیم قبل نصف مبلغش رو گرفته هنوز دعوتنامه اش نیومده؟پاسخ مرکز ارتباط با مشتریانش هم فقط صبره!بعد میخواد این خودرو را در شهریور ماه پیش فروش کنه و در بهمن ماه تحویل بده.حتما هم تمام محدویتهایی که در برنامه های پیش فروش قبلی اعمال کرده رو دوباره اعمال کنه.از طرف دیگر شعار اینکه هر ایرانی حق سوار شدن به یک خودروی مدرن و مطابق با استاندارد روز رو در شرایط تحریم سر میده.این در حالیه که اکثر افرادی که فاقد خودرو و واجد شرایط هستند پول ثبت نام پراید رو هم ندارن. واقعا این دو خودروساز به هیچ کجا پاسخگو نیستند.به نظر بنده خریدن و سوار شدن یک خودروی خوب و استاندارد در کشور ما برای یک جوان مثل باقی بدیهیات زندگی مثل مسکن،ازدواج و اشتغال تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز