یارانه 750 هزار تومانی به چه خانوارهایی پرداخت می‌شود؟

ژیوار

اگر شورای نگهبان پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس را تصویب کند از سال آینده هر خانواده سه نفره حدود ۷۵۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می کنند.

به گزارش کاماپرس، بحث افزایش مبلغ یارانه ها هنوز داغ است. برنامه نماینده های مجلس این است که مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهند. بعد از خبر افزایش مبلغ یارانه از تسعیر ارز دولتی، حالا این بار خبرهایی از یارانه های ۲۵۰ هزار تومانی شنیده می شود. یارانه هایی که قرار است به بیش از ۴۰ میلیون نفر تعلق بگیرد.

گویا کمیسیون اجتماعی مجلس به کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 پیشنهاد داده یارانه‌های پرداختی مثل یارانه های تامین کالا‌های اساسی، حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها با هم ادغام شود و البته منابعی هم به سرجمع یارانه‌ها، اضافه شده تا از این طریق مبلغ پرداخت‌های نقدی بیشتر شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

دریان سفر امید

به گفته علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در حال حاضر این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه سال‌ آینده تصویب شده است و در صورت تصویب نهایی در جلسه علنی و تأیید شورای نگهبان، از ابتدای سال آینده اجرا می شود.

روش پرداخت یارانه های جدید چگونه است؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در گفت و گو با تسنیم اعلام کرد ، روش پرداخت یارانه‌ها به شکل فعلی، آثار تورم در زندگی و معیشت کارگران و اقشار کم‌درآمد را پاک نکرده است. اما او معتقد است پیشنهاد ادغام و یکپارچه‌سازی یارانه‌های موجود، می‌تواند در بهبود سطح معیشت کارگران و اقشار کم‌درآمد بیشتر از قبل موثر باشد.

بابایی‌کارنامی درباره تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه و ادغام یارانه‌های پرداختی در قالب یک یارانه مشخص و البته با مبلغ بیشتر می گوید:« این مصوبه، طوری برنامه‌ریزی شده که با ادغام یارانه‌های پرداختی، تقریبا به ازای هر فرد مشمول، بین 200 تا 250 هزار تومان یارانه در ماه پرداخت شود. مثلا یک خانواده 3 نفره در ماه حدود 750 هزار تومان یارانه می گیرد.»

به گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی یارانه نقدی جدید به افراد بیشتری تعلق می گیرد و شمول جمعیتی دریافت یارانه نقدی در روش جدید بیش از 5 دهک جامعه و بالای 45 میلیون نفر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “یارانه 750 هزار تومانی به چه خانوارهایی پرداخت می‌شود؟

  1. علی گفته:

    بابا نخواستیم.. جلوی گرونی رو بگیرین فردا اگه یارانه بیشتر بشه بازم ی بهونه جدید واسه گرونیه…

  2. Hamid گفته:

    توی عربستانی که اینا بهشان میگن وهابی نزدیک ده میلیون به پول ما یارانه به هر فرد میدن اونوقت اینا از ده سال پیش چهل وپنج تومن میدن به مردم اونم تازه میخوان دوبرابر کنن

    • یه بازنشسته تامین اجتماعی گفته:

      بنده خدا اینهم به خاطر اینه که کارشون گیر انتخاباته …میترسند مثل انتخابات 98 مردم محلشون نذارن و آبروشون بره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز