یارانه 30 هزار تومانی بنزین ؛ طرحی که هم هست و هم نیست!

در حالی که روزهای اخیر گزارش ها از نهایی شدن ارائه یارانه 30 لیتری بنزین به جای سهمیه بندی فعلی و آزادسازی قیمت این حامل سوخت حکایت می کرد، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تکذیب هر گونه گرانی بنزین اظهار کرد: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و یا آزاد توسط نمایندگان پیشنهاد نشده و در دستور کار مجلس یازدهم قرار ندارد.

به گزارش کاماپرس، بعد از آن که گزارش هایی در رسانه های مختلف از جمله روزنامه همشهری درباره ارائه طرحی در مجلس برای آزادسازی قیمت بنزین و ارائه سهمیه 30 لیتری بنزین به تمام ایرانیان – به جز ایرانیان مقیم خارج از کشور – منتشر شد گمانه زنی ها درباره زمان  و اجرای این طرح افزایش یافت اما امروز چهارشنبه 16 مهرماه در تحولی جدید اعلام شده است که قرار نیست تغییری در قیمت بنزین یارانه ای یا آزاد ایجاد شود.

با این اوصاف مشخص نیست ماجرای طرحی که  روز دوشنبه با جزئیات فراوان توسط روزنامه همشهری منتشر شد چه بوده و چنین طرحی اصولا در مجلس در دست اقدام هست یا خیر؟

بنا به اعلام ایرنا، دیروز برخی خبرگزاری ‌ها از اعلام وصول طرحی در مجلس خبر دادند که به دنبال آن سهمیه بنزین یارانه‌ ای به ۳۰ لیتر در ماه برای هر فرد تعیین شود و بنزین آزاد نیز به صورت شناور و با قیمت فوب خلیج فارس عرضه می ‌شود.

اما سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس امروز (چهارشنبه) در صفحه توییتر خود اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد در دستور کار قرار ندارد.

آریاک سفر

توضیحات این عضو کمیسیون مجلس البته ابهامات درباره اجرای یارانه بنزینی جدید را برطرف نمی کند چرا که به گفته وی قرار نیست بنزین یارانه ای و آزاد گران شود و در عین حال طرح سهمیه بندی بنزین بر اساس خانوار در مجلس مطرح است که این دو با هم قابل جمع نیست!

مالک شریعتی در صفحه توئیتنر خود نوشته است: به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی اعلام می‌کنم که هیچ طرحی در مجلس یازدهم برای تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین در دستور کار نیست.

شریعتی در ادامه نوشت:‌ طرح سهمیه‌ بندی بنزین سرانه خانوار فقط به دنبال بازتوزیع عادلانه‌تر بنزین یارانه‌ای به خانوار است تا خانوارهای فاقد خودرو نیز بهره ببرند.

سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد: متن منتشر شده، طرح قدیمی مجلس دهم است که در مجلس یازدهم و قبل از تشکیل کمیسیون ها و بدون اصلاح متن، ‌تنها برای تسریع در اخذ نوبت اعلام وصول مجددا ثبت شد تا بعد در کمیسیون و صحن اصلاح شود.

شریعتی افزود: اکنون پیش نویس گزارش کمیسیون انرژی تنظیم شده است که دو هفته دیگر به صحن کمیسیون می آید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز