گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید معرفی شد

گوشی شیائومی-کاماپرس

سری ردمی نوت ۱۲ که در ماه اکتبر رونمایی شد شامل چهار گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲، نوت ۱۲ پرو، نوت ۱۲ پرو+ و نوت ۱۲ دیسکاوری است. امروز ردمی پنجمین عضو را به این لیست اضافه کرد که ردمی نوت 12 پرو Speed Edition نام دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگرچه نام این گوشی ممکن است نشان دهد که Redmi Note 12 Pro Speed Edition سریع‌تر از Redmi Note 12 Pro با شارژ سیمی ۶۷ واتی شارژ می‌شود، اما این‌طور نیست و Speed Edition نیز با همان سرعت شارژ می‌شود. همچنین یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مانند مدل استاندارد دارد و از پروتکل‌های شارژ QC 3+، PD 2.0 و PD 3.0 پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با اینکه اسم‌های آن‌ها فرق دارد، اما ردمی نوت ۱۲ پرو  Speed Edition نیز شبیه به نوت ۱۲ پرو است. ردمی فقط طراحی جزیره دوربین را کمی تغییر داده و نوشته Redmi را از پایین به بالا منتقل کرد. طراحی این گوشی مانند گوشی‌های هوشمند پوکو است و اگر با نام تجاری پوکو در برخی از بازارهای خارج از چین عرضه شود، تعجب نخواهیم کرد. همچنین لازم به ذکر است که درحالی‌که Note 12 Pro Speed Edition از ابعاد و اندازه باتری با نسخه استاندارد ردمی نوت ۱۲ مشترک است، با وزن ۱۸۱ گرم از نوت ۱۲ پرو شش گرم سبک‌تر است.

آریاک سفر

گوشی شیائومی-کاماپرس

همان‌طور که گفته شد، تفاوت‌های عمده بین Redmi Note 12 Pro و Redmi Note 12 Pro Speed Edition در بخش پردازنده و دوربین است. Redmi Note 12 Pro از تراشه Dimensity 1080 و یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد، درحالی‌که Redmi Note 12 Pro Speed Edition دارای تراشه Snapdragon 778G دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM2 سامسونگ است (البته بدون OIS). واحدهای ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز به آن ملحق می‌شوند.

صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED، با کیفیت FullHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت در لبه دستگاه از باقی ویژگی‌های ردمی نوت ۱۲ Speed Edition به‌حساب می‌آیند. این گوشی علاوه بر درگاه Type-C یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از صدای Hi-Res (سیمی/بی‌سیم) و Dolby Vision نیز دارد. علاوه بر این، بلندگوهای این گوشی استریو هستند و دارای مجوز محافظت IP53 نیز هست.

برخلاف ردمی نوت 12 پرو که MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند، ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۳ را بوت می‌کند. این نسخه در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز عرضه می‌شود و دارای سه گزینه حافظه است؛ ۶ و ۱۲۸ گیگ (تنها در رنگ مشکی)، ۸ و ۲۵۶ گیگ و ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی. قیمت پایه‌ای این گوشی‌ها در بازار چین نیز حدود ۲۳۰ دلار اعلام شده است.

Redmi Note 12 Pro Speed Edition در چین از طریق وب‌سایت رسمی چینی شیائومی به فروش می‌رسد، اما در مورد دردسترس‌بودن آن در بازارهای دیگر صحبتی وجود ندارد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی شیائومی مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز