گوشی شیائومی در برابر سامسونگ؛ یک مبارزه سخت در گوشی‌های هوشمند/ قیمت روز 10 آبان

لست سکند

سامسونگ اگر می‌خواهد گوشی شیائومی را در بازارهای قیمتی در سراسر آسیا و اروپا شکست دهد، باید به بهبود تلفن‌های هوشمند میان‌رده خود ادامه دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ بزرگ‌ترین برند لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان است. این شرکت محصولات متنوعی از جمله گوشی‌های هوشمند، پوشیدنی‌ها، لپ‌تاپ، تلویزیون، لوازم خانگی و دستگاه‌های هوشمند خانگی را به فروش می‌رساند. برند دیگری که راه سامسونگ را در گسترش فروش محصولات گرفته، شیائومی است.

برند چینی شیائومی پس از ورود به بازار گوشی‌های هوشمند، رقابت با سامسونگ را به ویژه در بازارهایی مانند هند، آسیای جنوب شرقی و اروپا آغاز کرد. بر اساس خط تولید و استراتژی ها، سامسونگ و شیائومی کاملاً مشابه هستند. از آنجا که سال میلادی رو به پایان است، به نظر جالب است عملکرد گوشی شیائومی در برابر سامسونگ ارزیابی شود.

شیائومی و سامسونگ؛ کدام یک بهتر عمل کرده‌اند؟

سامسونگ سال‌ها بر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند حکومت می‌کرد. اما چند سالی است که با رقابت سختی از سوی شیائومی روبرو بوده است. گوشی‌شیائومی در مقایسه با گوشی‌ گلکسی، مشخصات بالاتری را با قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهند. این همان شعاری بود که سامسونگ در رقابت با اپل دنبال می‌کرد. سامسونگ توانست در سه ماهه سوم 2020 سهم بازار را در هند از شیائومی پس بگیرد.

راز آسمان پایتخت

چه طراحی، چه کیفیت ساخت، چه کیفیت صفحه نمایش یا دوربین، گوشی‌های هوشمند رده‌ بالا سامسونگ در دراز مدت کیفیت بهتری نسبت به گوشی‌های رده ‌بالای شیائومی ارائه می‌دهند. اما برای رقابت بهتر با میان‌رده‌های گوشی شیائومی، سامسونگ باید مشخصات و عملکرد بهتری را ارائه دهد. سامسونگ باید شروع به ارائه پردازنده‌های سریع‌تر و معرفی صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی بالاتر کند.

تجربه نرم افزاری سامسونگ نیز بهتر است و One UI تجربه بسیار منسجم‌تری را در مقایسه با MIUI ارائه می‌دهد. در حالی که شیائومی بسیاری از مفاهیم جالب و آینده‌نگرانه گوشی‌های هوشمند مانند Mi MIX Alpha  و گوشی هوشمند دوتایی خود را به نمایش گذاشت، این سامسونگ بود که در واقع موفق شد گوشی‌های هوشمند آینده را روانه بازار کند. با این حال، این آمار روزانه تغییر می‌کند. مبارزه گوشی شیائومی و سامسونگ تمام نشده است.

در ادامه لیست قیمت برخی از گوشی‌های شیائومی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه همراه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز