گوجه سبز نوبرانه به بازار آمد؛ قیمت 125 تا 150 هزار تومان

قیمت هر کیلو گوجه سبز میوه نوبرانه بهار حدود ۱۲۵ هزار تومان است.

به گزارش کاماپرس، هر سال بهار سر و کله نوبرانه ها با قیمتهای نجومی پیدا می شود. در روزهای آخر اسفند قیمت هر کیلو چغاله بادام به حدود ۴۰۰ هزار تومان هم رسید و حالا نوبت گوجه سبز میوه محبوب بهار است.

رصد بازار میوه و تره بار نشان می دهد قیمت هر کیلو گوجه سبز از ۱۲۵ هزار تومان شروع و در بعضی از مناطق به ۱۵۰ هزار تومان هم می رسد. البته طبق گفته رئیس اتحادیه میوه‌فروشان، علت گرانی گوجه سبز این است که این میوه هنوز نوبرانه است و احتمالا در روزهای آینده قیمت این میوه به کیلویی ۵۰ هزار تومان برسد و نصف شود.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه درباره قیمت این میوه نوبرانه می‌گوید: گوجه سبز میوه لوکس است و هنوز قیمت آن در نرخ‌نامه اعمال نشده است.

آریاک سفر

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است سرمازدگی باعث گرانی میوه‌های نوبرانه شود، می گوید: اگر ورودی این میوه‌ها به بازار در روزهای آینده خوب باشد و آفت و سرمازدگی نزند امیدواریم که قیمت میوه‌ها امسال متعادل باشد.

او همچنین درباره قیمت نارنگی و پرتقال که بازمانده های زمستان هستند، می گوید: علت مصرف نارنگی و پرتقال این است که هنوز جایگزینی برای این دو میوه وجود ندارد اما به طور کلی استقبال از خرید نارنگی و پرتقال نسبت به زمستان کم شده است. هر فصلی که می‌گذرد میوه‌های مربوط به فصل قدیم کنار گذاشته می‌شود. هنوز میوه‌های فصل گذشته در بازار موجود است و از آنها مصرف می‌کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز