گزارش ملک‌ رادار از آگهی‌ های آنلاین بازار املاک در پاییز ۱۴۰۱ منتشر شد

لست سکند
در این گزارش دیده می‌شود که آگهی‌های ملکی در استان‌های مختلف نسبت به تابستان سال جاری و پاییز سال ۱۴۰۰ بیشتر شده است؛ اما نکته مهم‌تر، تورم ۴۰ الی ۵۰ درصدی بازار مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل است. علیرغم ادامه افزایش قیمت‌ها، بازار خریدوفروش کم‌رونق نبوده است. هرچند بیشتر معاملات در املاک با متراژ پایین و قیمت کمتر دیده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

راز آسمان پایتخت
به گزارش کاماپرس، در استان تهران ارزان‌ترین قیمت‌ها مربوط به مناطق حومه شهر تهران می‌شوند که در سال‌های اخیر، مشتریان زیادی دارد و در پاییز امسال نیز بیش از یک چهارم آگهی‌های مسکونی پایتخت مربوط به مناطق حومه شهر بوده‌اند. با این وجود اگر بخواهیم درصد افزایش قیمت ملک در مناطق مختلف استان تهران را محاسبه کنیم، افزایش قیمت در حومه تهران، بسیار بیشتر از دیگر مناطق بوده است. املاک مسکونی این مناطق نسبت به پاییز سال گذشته بیش از ۷۱ درصد گران‌تر آگهی شده‌اند که در کل استان تهران بی‌نظیر است.
مقایسه آمارهای بانک مرکزی با داده‌های آگهی‌هایی که ملک‌رادار منتشر کرده نشان می‌دهد متوسط قیمت معاملات در شهر تهران در آذر امسال حدود ۴۸ میلیون تومان بوده و متوسط قیمت ثبت شده در آگهی‌ّهای مسکونی در شهر تهران در پاییز امسال نیز ۴۸ میلیون تومان بوده است.
در استان البرز، الگوی قیمت‌ها مانند سال‌های گذشته است. منطقه یک کرج با متوسط بیش از ۳۰ میلیون تومان در هر متر مربع گران‌ترین املاک مسکونی کرج را در پاییز امسال داشته و منطقه ۱۰ با کمتر از ۱۵ میلیون تومان، ارزان‌ترین منطقه بوده است. با این حال مناطقی که جزو حومه کرج محسوب می‌شوند، با کمتر از ۱۰ میلیون تومان،‌ ارزان‌ترین مناطق استان البرز هستند. قیمت هر متر مربع ملک مسکونی در حومه کرج در پاییز امسال تقریباً هم‌قیمت یک متر مربع ملک در پاییز سال گذشته در منطقه ۱۰ کرج شده است.
در شهر مشهد، متوسط قیمت هر متر مربع ملک مسکونی در پاییز امسال کمتر از ۱۹ میلیون تومان بوده است این عدد در تابستان امسال کمتر از ۱۷ میلیون تومان و پاییز سال گذشته کمتر از ۱۳ میلیون تومان بود.
از نکات دیگر این گزارش، متوسط قیمت‌ها در استان مازندران در پاییز امسال است که به بیش از ۱۰ میلیون تومان برای هر متر مربع ملک مسکونی رسیده است.
ملک‌رادار به عنوان موتور جست‌وجوی آگهی‌های ملکی کشور، به صورت منظم، داده‌های این بازار را پایش کرده و نتایج این تحلیل را در اختیار فعالان بازار مسکن، تحلیل‌گران اقتصادی، روزنامه‌نگاران و پژوهشگران قرار می‌دهد.
امیدواریم این اطلاعات مورد استفاده شما قرار گیرد و ما را در انتشار آنها یاری نمایید.
سبحان خوش‌سیرت، مدیر مارکتینگ و روابط عمومی ملک‌رادار
انتهای پیام
مرتبط با : ملک رادار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز