گروهبان قندلی کیست؟

ژیوار

محمد مایلی‌کهن، پیشکسوت فوتبال که سابقه زیادی در هدایت تیم‌های ملی و باشگاهی دارد، روز گذشته با ادبیات همیشگی‌اش بدون ذکر نام امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال را به مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش کاماپرس، مایلی کهن در گفتگوی زنده‌ای که با یکی از برنامه‌های تلویزیونی داشت، علاوه بر قلعه‌نویی، تعدادی از مدیران فدراسیون فوتبال و رضا عنایتی، سرمربی بی‌تجربۀ تیم ملی امید را هم به باد انتقاد گرفت. او که مدعی بود نقدهایش به عملکرد فدراسیون فوتبال فنی است، به صورت مکرر از «گروهبان قندلی» نام می‌برد و مدعی شد فوتبال ایران زیر سایه او قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

اولین حضور گروهبان قندلی در فوتبال ایران

اولین بار که در فضای فوتبال ایران، عبارت «گروهبان قندلی» مطرح شد بهار سال 1388 بود. در آن ایام مایلی‌کهن که سرمربی سایپا بود پس از متوقف کردن استقلال در یک دیدار حساس مورد هجمه هواداران این تیم قرار گرفت. او که به تازگی و پس از اخراج علی دایی از تیم ملی، برای دومین بار به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده بود، در بیانیه تندی امیر قلعه‌نویی را گروهبان قندلی خطاب کرد. دعوای این دو به جایی کشید که مایلی‌کهن بدون اینکه روی نیمکت تیم ملی بنشیند، استعفا داد.

دریان سفر امید

مایلی‌کهن که سابقه هدایت تیم‌های ملی بزرگسال و امید ایران و همچنین باشگاه‌های سایپا، پیکان، فولاد، شهرداری تبریز، ملوان، گهر درود و صبا را در کارنامه دارد، تاکنون بارها به قلعه‌نویی و سایر چهره‌های فوتبالی انتقادهای تند و بی‌پرده‌ای کرده و آن‌ها را با صفت‌ها و عناوین منحصر به فردی خطاب قرار داده است.

گروهبان قندلی از کجا آمد؟

گروهبان قندلی نام شخصیتی در سریال «سرکار استوار» است که حدود 55 سال پیش از تلویزیون ملی ایران پخش می‌شد. این سریال حدود 200 قسمت داشت و چند سال روی آنتن رفت. داستان‌های این سریال که در یک پاسگاه روستایی رخ می‌داد که توسط یک استوار و یک سرگروهبان و یک گروهبان اداره می‌شد. نجفعلی هادی در این سریال طنز نقش گروهبان قندلی را بازی می‌کرد. او پس از سریال سرکار استوار در مجموعه سریال‌های صمد نیز ایفای نقش کرد. نجفعلی هادی، پس از انقلاب نیز در سریال‌های بهاران در بهار، نبردی دیگر، خودرو تهران 11 و همچنین در فیلم‌هایی مانند کمال‌الملک، مجسمه، فصل پنجم، غزال و شاخ گاو حضور داشت.  

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز