گران شدن قیمت لاستیک با وجود افزایش 26 درصدی تولید

درحالی که آمارهای وزارت صمت حکایت از رشد 26 درصدی تولید لاستیک خودرو در سالجاری دارد اما با این وجود قیمت لاستیک در بازار افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش کاماپرس، براساس یک قاعده اقتصادی افزایش تولید و عرضه یک کالا به کاهش قیمت آن در بازار منجر می شود اما براساس گزارش های وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایطی که تولید لاستیک خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است و همین موضوع باید به کاهش قیمت آن منجر شود اما شاهد گران شدن قیمت لاستیک خودرو آن هم گرانی افسار گسیخته هستیم.
بازار تایر خودرو چند ماهی است که داغ شده و قیمت ها سر به فلک می کشد،البته ستاد تنظیم بازار در آخرین هفته خرداد ماه به رشد 30 درصدی قیمت تایر رای داد تا شاید بازار تاحدودی ساماندهی شود اما همچنان این بازار ملتهب است، در این میان تایرسازی زیرمجموعه شستا هم اعلام کرده که افزایش 30 درصدی قیمت تایر به نفع تولید کننده نیست و باید بیش از اینها شاهد رشد قیمت ها باشیم تا ضرر نکنیم.

تولید 39 هزار و 700 تن لاستیک

به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد که ۳۹ هزار و ۷۰۰ تن انواع لاستیک خودرو توسط شرکت های داخلی تولید شده است و تولید لاستیک ۲۶.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
همچنین برپایه این آمارها، تولید کمباین در این مدت افزایشی بود و با ثبت رشد ۳۳.۳ درصدی در همسنجی با پارسال به ۵۲ دستگاه رسید.
در این مدت، اما تولید تراکتور افت ۳.۲ درصدی ثبت شد و به دو هزار و ۶۴۱ دستگاه رسید.

تولید روغن صنعتی در این مدت افزایشی بود و با ثبت رشد ۱۵.۱ درصدی در مقایسه با فروردین و اردیبهشت‌ماه سال گذشته به ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن رسید.
در دو ماهه امسال هزار و ۳۰۰ تن الیاف اکریلیک تولید شد که در مقایسه با تولید ۶۰۰ تنی دو ماهه پارسال رشد ۹۵.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

آریاک سفر

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “گران شدن قیمت لاستیک با وجود افزایش 26 درصدی تولید

  1. هادی گفته:

    لطفاً قیمت ماشین لاستیک ماشین های ایرانی رو هم بزارید، هیچ مرجعی قیمت را در بازار اعلام نمی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز