گرانی 80 برابری پرواز استانبول با بسته بودن مرز ایران و ترکیه

بسته شدن مرز ایران و ترکیه به روی مسافران از اسفندماه سال قبل به دلیل اوج گیری کرونا در هر دو کشور تاکنون ادامه داشته و مسئولان صنف گردشگری معتقدند تداوم این روند سود چندانی برای مقابله با بیماری کرونا ندارد و تنها دستاورد ملموس آن افزایش سرسام آور قیمت پروازهای استانبول است.

به گزارش کاماپرس، بسته بودن مرزها تا چه حد در کنترل بیماری کرونا موثر است و آیا می توان با وضع برخی مقررات کنترلی و قرنطینه مرزها را بدون آن که به رشد فزاینده این بیماری مرگبار منتهی شود، باز کرد؟ این پرسش ها پاسخ های متفاوتی دارد و موافقان و مخالفان باز شدن مرزها استدلال هایی برای نظر خود می آورند.

در تازه ترین تحول یک مقام صنف گردشگری بسته بودن مرز مهم بین ایران و ترکیه را عامل گرانی غیرموجه بلیت پرواز به این کشور دانسته و از تداوم این وضعیت انتقاد کرده است.

بنا به اعلام ایسنا، حرمت‌الله رفیعی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی معتقد است: چنانچه مرز ایران و ترکیه همچنان بسته بماند جز ادامه گرانی بلیت پروازهای این مسیر و عقب ماندن مردم از امورات زندگی‌شان، اتفاق دیگری نخواهد افتاد.

بسته نگه داشتن مرزها فقط اقتصاد کشور را فلج می کند

آریاک سفر

او که ویروس کرونا را تجربه کرده است، اظهار کرد: اگر فکر می‌کنیم باید مرزها را بسته نگه داریم تا از مرگ میلیون‌ها انسان جلوگیری شود اشتباه کرده‌ایم؛ این کار فقط اقتصاد کشور را فلج می‌کند. قاعدتا مرزها باید زودتر باز شود تا امورات مردم بچرخد.

افزایش قیمت پرواز یک میلیون و 200 هزار تومانی تهران استانبول به 90 میلیون!

رفیعی گفت: اگر مرزها باز نشود این اتفاق می‌افتد که یک ایرلاین که در آذر و دی‌ماه سال گذشته بلیت مسیر تهران ـ استانبول را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌فروخت حالا قیمت را تا ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان افزایش دهد. سال گذشته بر اثر رقابت ناسالم بین ایرلاین‌ها قیمت‌ها تا  ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان افت کرده بود، درحالی‌که چارترکننده‌ها هر صندلی را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریده بودند اما وجود رقبای زیاد و صندلی‌های بی‌مشتری، آن‌ها را ناچار کرد بلیت‌های مسیر تهران ـ استانبول را زیر قیمت بفروشند. حالا هم که رقیبی وجود ندارد قیمت‌ها سرسام‌آور شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز