کیوردگپ چیست و چطوری می توان استخراج کرد؟

کیوردگپ-کاماپرس

گاهی ممکن است محتواهای عالی و درجه یک برای سایت خودتان تولید کنید و انتظار داشته باشید که با سئو کردن این محتواها، بخش زیادی از ترافیک جستجو به سمت سایت شما روانه شود؛ اما این اتفاق نمی‌افتد!

به گزارش کاماپرس به نقل از رنک فایند، محتوای عالی و سئو شده همیشه باعث افزایش ترافیک سایت نمی‌شود. اگر در زمان تحقیق کلمات کلیدی، نتوانید کیووردهایی که پیدا‌ می‌کنید را آنالیز کرده و بهترین را برای تولید محتوا انتخاب کنید، تلاش‌های سئو نتیجه بخش نخواهد بود. شناخت کیوورد گپ یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای افزایش ترافیک سایت باید با آن آشنا باشید.

کیورد گپ Keyword Gap چیست؟

دنیای وب آنقدر دنیای بزرگ و گسترده‌ای است که به هر چیزی فکر کنید، رقیبی قوی‌تر از شما پیش‌تر به آن فکر کرده و بهترین محتوا را برای آن آماده کرده است. پس در این اقیانوس قرمز پر از رقبای قدرتمند نمی‌توان فقط با تلاش‌های سئویی به جایی رسید؛ مگر این که تلاش‌های سئو شما هوشمندانه باشد. زمانی فعالیت شما هوشمندانه است که شکاف‌ها و خلاء‌های محتوایی را پیدا کنید. این کار را‌ می‌توان با پیدا کردن کیورد گپ‌ها انجام داد.

کیورد گپ در واقع به کلمات کلیدی گفته‌ می‌شود که رقابت بر سر آنها زیاد نیست و به نوعی از زیر چشمان تیزبین رقبا در رفته‌اند! این کلمات کلیدی که محتواهای زیادی در رابطه با آنها تولید نشده اگر به درستی انتخاب شوند،‌ می‌توانند در بالا بردن رتبه بندی سایت موثر عمل کنند.

چطور کیورد گپ‌ها را پیدا کنیم؟‌

برای یافتن کیوورد گپ‌ها باید با یکی از ابزارهای سئو آشنایی داشته باشید. اغلب ابزارهای سئو خارجی و ابزارهای گوگل، این کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار‌ می‌دهند.

آریاک سفر

ابزار ایرانی رنک فایند RankFind

اولین بار بحث استخراج کیوردگپ ها با کلمه کلیدی توسط این ابزار ایرانی مطرح شد، در واقع قبل از این وب مستر ها و متخصصین سئو فک میکردند برای استخراج کیورد گپ فقط باید آدرس دامنه سایت رقبا رو یکی یکی وارد کنند تا بتونن کیورد گپ های اون سایت هارو استخراج کنن. این باور توسط رنک فایند به کلی تغییر پیدا کرد و نیاز به وارد کردن دامنه را از میان برداشته و تنها با وارد کردن حوزه فعالیت یا کیورد خودتان میتوانید به کیورد گپ ها و فقر محتوایی حوزه خود دسترسی داشته باشید.

ابزار SEMRush

این ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی، برای بازاریابی محتوایی و پیدا کردن شکاف‌های محتوایی عملکرد فوق العاده‌ای دارد. این ابزار یک امکان اختصاصی با عنوان Keyword Gap Tool دارد که شکاف محتوایی رقبای برتر را به شما نشان‌ می‌دهد. البته ابزار سمراش رایگان نیست و برای استفاده رایگان از آن محدودیت‌هایی خواهید داشت. علاوه بر این اگر به تازگی وارد حوزه سئو شدید، شاید امکانات مختلف این ابزار شما را سردرگم کند.

ابزار Moz

این ابزار یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سئو در کشور است. ابزار ماز گزارش‌های دقیقی برای تحلیل کلمات کلیدی دارد که‌ می‌توانید کیووردها را بر اساس میزان جستجو و سختی آنها، فیلتر کنید و بهترین کلمات را برای تولید محتوا انتخاب کنید. برای استفاده از تمام امکانات این ابزار باید اکانت آن را تهیه کنید.

ابزار SpyFu

این ابزار سئو رایگان امکانات قابل قبولی برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدفمند و کیورد گپ‌ها در اختیار شما قرار‌ می‌دهد. برای استفاده از اسپایفو باید دامنه سایت رقیب خودتان را وارد کنید تا کلمات کلیدی که ترافیک زیادی به سایت رقبا‌ می‌آورند را پیدا کنید. اطلاعاتی که از این ابزار به دست‌ می‌آورید را در یک فایل اکسل مرتب کنید تا بعد از تحقیق کلمات کلیدی متوجه شکاف‌های محتوایی حوزه خودتان شوید.

ابزار  Ahrefs

یکی دیگر از ابزارهای محبوب برای سئوکاران، ابزار اچرف است که امکانات مختلفی دارد. قابلیت پیدا کردن کیورد گپ در این ابزار در بخش Content Gap طراحی شده است که با ورود به آن‌ می‌توانید لیستی از کلماتی که هنوز سایت خودتان یا سایت رقبا از آنها استفاده نکرده‌اند را پیدا کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رنک فایند
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز