کیروش چندمیلیون دلار به ایران ضرر زد؟

ژیوار

تیم ملی جام جهانی ایران در اولین فرصت به ایران بازگشت تا ایران رویای صعود را برای همیشه فراموش کند. تیمی که می‌توانست با رساندن خود به سطح تیم‌های بزرگ دنیا، پاداش زیادی از این بابت دریافت کند. پاداشی که اگر به دست می‌آمد، مشکلات مالی فدراسیون فوتبال را حل می‌کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تنها دستاورد کارلوس کیروش و مهدی تاج، حضور صرف ایران در جام جهانی بود. قرار بود با تدابیر این دو، ایران به مرحله بعد صعود کند؛ اما این‌گونه نشد. با این اتفاق تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 ضررهای مالی بسیار زیادی را متحمل شده که در رسانه‌ها بارها و بارها درباره آن صحبت شده است.

فدراسیون فوتبال ایران برای صعود به جام‌جهانی 2022، از فیفا پاداشی معادل ۹ میلیون دلار دریافت کرد. البته مبلغی است که فدراسیون جهانی فوتبال برای هر روز حضور بازیکنان در قطر به باشگاه‌های‌شان پرداخت خواهد کرد، جدای از این مبلغ است. این پاداش به طور روزانه چیزی حدود 10 دلار برآورد شده است.

اگر تیم ملی کشور می‌توانست حداقل به یک تساوی با آمریکا برسد، می‌توانست حداقل چهار روز بیش‌تر در دوحه بماند. این حضور چهار روزه، 5 میلیون دلار سود مالی برای ایران به همراه داشت. فدراسیون جهانی فوتبال به هر تیم برای صعود از مرحله گروهی مبلغ ۴ میلیون دلار پرداخت می‌کند که پاداشی برای حضور در مرحله حذفی است. با احتساب آن ۱۰ هزار دلار به ازای هر ۲۵ بازیکن، به ازای 4 روز اضفه‌تر ماندن ایران، فیفا مبلغ یک میلیون دلار نیز به باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان درگیر تیم ملی در جام جهانی بودند، پرداخت می‌کرد.

دریان سفر امید

ناگفته نماند که کیروش به دلیلی که هنوز مشخص نیست، بازیکن بیست و ششم را به قطر نبرد. در صورتی که ایران می‌توانست به مرحله حذفی برسد، با توجه به حضور 17 روزه ایرانیان در جام جهانی فوتبال، حدود ۱۷۰ هزار دلار بخاطر نبردن بازیکن بیست و ششم به باشگاهی که می‌توانست ذی‌نفع باشد، ضرر وارد می‌شد.

البته نباید فراموش کرد که تمام این مبلغ به جیب باشگاه‌های ایرانی نمی‌رود. با توجه به تعداد لژیونرها، سهم باشگاه‌های خارجی از این اعداد نیز، قابل توجه بود. اما این پاداش‌های هنگفت و دلاری، می‌توانست کمک بسیار زیادی به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های ایرانی کند. اما با ناکامی کیروش، تنها ضرر مالی بود که نصیب ایران شد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز