کنکور 99 ؛ دخالت های غیرقانونی در کنکور بررسی می شود

لست سکند

به گفته رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، این کمیسیون قرار است که به مداخلات غیرقانونی در کنکور ، رسیدگی کند.

به گزارش کاما پرس، روز گذشته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که تصمیم قطعی درباره برگزار شدن یا نشدن و یا تعویق زمان آزمون سراسری امروز(13مرداد) گرفته می شود و حالا رئیس کمیسیون اصل ۹۰ هم از بررسی جریان‌های پشت پرده در برگزار شدن یا نشدن کنکور می گوید.
همگام با موج دوم شیوع کرونا در کشور، بحث تعویق و همچنین عدم برگزاری آزمون های سراسری برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان مطرح شد، در این میان ستاد ملی مبارزه با کرونا چندان موافق برگزاری آزمون های سراسری نبود اما وزارت بهداشت و سازمان سنجش به برگزاری آزمون ها در موعد مقرر تاکید داشتند.
در نهایت هم سازمان سنجش، در اطلاعیه ای اعلام کرد که آزمون های سراسری کارشناسی، ارشد و دکتری در زمان اعلام شده برگزار می شوند و احتمال لغو این آزمون ها وجود ندارد، بنابراین آزمون دکتری برگزار شد و عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط برگزار کنندگان موجب شد که مخالفت ها درباره برگزاری کنکور دوباره اوج بگیرد.

رسیدگی به اعتراض داوطلبان

راز آسمان پایتخت

به گزارش صداوسیما، نصر الله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره اعتراض داوطلبان در خصوص برگزاری کنکور می گوید: این کمیسیون به شکایات داوطلبان کنکور در این زمینه رسیدگی می‌کند.
او می افزاید: در ارتباط با موضوع کنکور مسائل مختلفی مطرح است از جمله جریان‌های پشت صحنه برای برگزاری یا برگزار نشدن کنکور مداخلاتی می‌کنند.
پژمان فر تصریح می کند: این مداخلات غیرقانونی است حتما باید با آن برخورد شود و یکی از مسائلی است که در کمیسیون به آن رسیدگی می‌کنیم.
او در خصوص نظر کمیسیون اصل ۹۰ درباره برگزاری آزمون‌های سراسری و ارشد ادامه می دهد: پروتکل‌های بهداشتی اگر اجرا شود با برگزاری کنکور موافق هستیم، اما اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مخالفیم.
پژمان فر تاکید می کند: طبیعتا کنکور نباید باعث آسیب جسمی به داوطلبان و گسترش این بیماری منجر شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز