تعویق کنکور دکتری و کارشناسی ارشد ۹۹ در نیمه‌شب تابستانی

سازمان سنجش آموزش کشور دقایقی قبل با صدور اطلاعیه ای رسما از تعویق کنکور دکتری و کارشناسی ارشد 99 خبر داد.

به گزارش کاماپرس، در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: به اطلاع می رساند با توجه به تصمیمات اتخاذ شده تاریخ و زمان برگزاری آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته تغییر یافته است. بدیهی است  تاریخ و زمان برگزاری جدید آزمونهای فوق الذکر پس از ابلاغ وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

به نظر می رسد تعویق کنکور دکتری و ارشد را باید حاصل پافشاری مسئولان وزارت بهداشت بر تعویق این آزمون ها دانست چرا که با وجود سخنان دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت مبنی بر ضرورت برگزاری کنکور 99 ، دکتر نمکی وزیر بهداشت و چند معاون و مشاور وی نگرانی خود را از برگزاری این آزمون ها در شرایط پیک کرونا پنهان نکرده بودند و تلاش می کردند کنکور 99 تا زمانی که شرایط برگزاری آزمون ها ایمن نباشد به تعویق بیفتد.

تکلیف برای موافقان و مخالفان روشن شد

هر چند تعویق کنکور دکتری و کارشناسی ارشد خبر مسرت بخشی برای خیل انبوه داوطلبانی به شمار می رود که دغدغه ابتلا به بیماری کرونا در حین حضور در کنکور 99 را داشتند و مسرانه خواستار به تعویق افتادن این آزمون ها بودند، این خبر داوطلبانی را که با تعویق کنکور دکتری و کارشناسی ارشد مخالف بودند را ناخشنود خواهد کرد.

آریاک سفر

مخالفان تعویق عقیده داشتند برگزار نشدن آزمون های دکتری و ارشد در موعد تعیین شده به استرس و فشار چندماهه آنها خواهد افزود و به دلیل نامشخص بودن وضعیت آینده و غیرقابل پیش بینی بودن زمان مهار کرونا ، این تعویق سرنوشت کنکور 99 و آینده صدها هزار داوطلب را به ابهام خواهد کشید.

به هر حال جمع بندی نظر کارشناسان وزارت بهداشت و وزارت علوم به این تصمیم رسید که کنکور دکتری و کارشناسی ارشد تا اطلاع بعدی به تعویق بیفتد و باید در انتظار آینده و اطلاع رسانی درباره تصمیمات بعدی این دو مجموعه بود.

آخرین خبر مرتبط با این موضوع که عصر دوشنبه 23 تیرماه منتشر شده است را بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

25 دیدگاه برای “تعویق کنکور دکتری و کارشناسی ارشد ۹۹ در نیمه‌شب تابستانی

  1. بادرشاه افشار گفته:

    ورزشکاران دلاوران نام‌آوران… این موفقیت بزرگ را به همه پشت کنکوری‌ها تبریک عرض می‌کنم.

    • Negar گفته:

      حالا نهایتا دو یا سه هفته عقب میفته که هیچ تاثیری توی سلامتی ما نداره. چون مشکل کرونا تا وقتی واکسنش پیدا نشه و همه مردم واکسینه نشن حل نمیشه. البته اگه خوشحالی شما به خاطر زمان خریدن برای جبران کم کاریاتونه که احتمال زیاد همینه بایدم اینقدر خوشحال باشید

    • دانشجو ارشد گفته:

      ممنونیم از آنانی که نگران این همه دل نگرانی بودند .

      دکتر سعید نمکی از دلسوزی شما و دیگران که همسو با شما و پشتیبان ما بودند .. سپاسگزاریم .

      همراه با تندرستی و بهروزی برای همه

      سرفراز باشید

  2. لیلا گفته:

    لطفا مقطع کارشناسی و ارشد رو بدون ازمون و با شرط معدل پدیرش کنید تا قال قضییه کنده بشه

    • حجت گفته:

      معلومه خیلی عمقی دنبال کسب علم و معرفت بودی که همچنین نظر شاهکاری دادی (معدل شب امتحانی) . یه وقت سمت شغل هایی که با عدالت سر و کار دارن نریا
      ممنون

  3. امیررضا گفته:

    … اولا آزمون 3 ساعته کیفیت لازم رو نداره
    …. دوما، پیک دوم کرونا شدیدتر از قبلی هست. و عقل سلیم میگه برای حفظ حرف مسولان هم که شده تعویق بیوفته. چون خود مسولان گفتن اجتماعات ممنوع.
    … سوما، کسی که آزمون میده، دییگه غرق آزمونه و براش کرونا معنی نداره، قطعاً ناخواسته دست حداقل به چشم خواهد زد.
    چهارما، اجتماعات قبل و بعد کنکور گریز نا پذیره.
    پنجما، جوابدهی به 400 سوال سخت و مفهومی زیر ماسک و بدون تغذیه کار هر کسی نیس.
    در ضمن لطفاً وظيفه عمومی هم تعویق بندازه تا تکلیف این عزیزان مشخص بشه.
    نکته آخر، کسی ک درس خون باشه میخونه. درس نخون باشه، هزار سال هم مهلت بگیره نمیخونه، خیالتون راحت

  4. رضا گفته:

    از تعویق کنکور دکترا خوشحال شدم هرچند خیلی زحمت کشیده ام اما استرس ناشی از کرونا و با توجه به نهفته بودن این یروس حتی بین داوطلبین در جلسه باعث میشد که اصلا تمرکز نداشته باشیم و این عدم آرامش باعث تشتت فکری به هنگام آزمون میشد انشاالله که آزمون در یک شرایط مناسب تری برگزار بشه از مسئولین محترم ممنونم اما اینکنه بفرمایید دوشنبه کارت ورود میدیم بعدش لغو میشه ناشی از بی توجهی شما به شرایط روحی داوطلبان و شرایط اجتماع هستش

  5. ساميار گفته:

    آموزش و پرورش كه آزمون نمونه رو برگزار كرد. هيچ كس هم چيزي نگفت. چون جون دانش آموزان هيچ ارزشي نداره.ساميار

  6. نون الف گفته:

    این وضعیت کنکور سال قبله مونده امسال که معلومم نیست تکلیفش چیه!
    مال امسال اسفند ماه برگزار میشه ینی؟ اصن کی برگزار خواهد شد؟ زندگیمون تباه شد خدا

  7. کنکوری گفته:

    با اینکه از آذر پارسال تا الان همش درگیر درس خوندن برای دکتری بودم و واقعا دوست داشتم تعویق نشه، اما انصافا تصمیم عاقلانه ای گرفتن.
    آخه با استرس گرفتن کرونا و توی این گرما با سه ساعت ماسک روی صورت مگر میشه کنکور داد؟؟

    • حلما گفته:

      اخه شما با دوهفته عقب افتادن چه خیالی ازتون راحت شد تو این دوهفته کرونا نابود میشه ،واکسنشو میزنیم میریم تو این دو هفته چی میشه نه تدا قرار تو دو هفته جیکار کنن فقط اعصاب بقیه رو به هم ریختن مردم برنامه ریزی کردن از کار زندگی افتادن

  8. سارا گفته:

    حس موجودیو دارم ک میخوان ضبحش کنن اب میدن بهش چاقو رو میزارن زیر گردنش بعد میگن حالا ی روز دیگه، ۴ بار دداره لغو میشه بخدا خرچی جلو میریم اوضاع بدتر میشد تا شهریورم تعلیق کنن باز بدتر میشه ای کاش همون اسفند ک مبتلاها کمتر بودن انجام میشد، دکتری ک ۵۰ درصدش مصاحبست، خب لغوش کنن براساس معدل و مقالات و زبان و ‌… بچه هارو پذیرش کنن، خیلی مسخرست اخرش مارو تو ی شرایط بدتر از الان از نظر ویروس بکشونن سر جلسه ، اخه یعنی دوهفته دیگه جنوب ک اونقدر اوضاش خرابه کروناش از بین میره؟؟؟

  9. نوروزی گفته:

    سلام
    تابستون فصل درس خوندن نیست این تعویق ها هم خراب ترش کرده وضعیت کرونا هر روز داره بدتر میشه نباید به امید بهتر شدن وضعیت کرونا هی تعویق بیفته باید ارشد ودکتری امسال بر اساس معدل باشه نه ازمون …مسئولین چرا خودتون و فریب میدین این یه واقعیته …تعویق دردی را دوا نخواهد کرد

  10. زهرا گفته:

    من دیگه دارم دیوانه میشم. آخه کلافگیم حدی داره. بابا ما باید با شرایط کنار بیایم احتمالا این وجود داره حالا حالا کرونا باشه یعنی باید همش تو رختخواب بخوابیم.

  11. علیرضا گفته:

    فلسفه تعویق عبور از پیک کرونا و برگزای در شرایط نسبتا پایدار بود …آخرین آزمون ارشد در تاریخ ۳ مرداد بود و حالا دکترا که گروه پر خطر تری است قرار است یک هفته بعد یعنی ۹ ام برگزار شود …در این یک هفته قرار است چه معجزه ای نازل شود ؟؟؟
    هدف اقایان از تعویق فقط رفع مسیولیت بود نه حفظ سلامت داوطلبان

    • آناهیتا گفته:

      من نمی دونم کسایی که تصمیم میگرن واقعا عقل دارن یا تو سرشون گچ هست آخه این دیگه چه تعویقی هست خب اصلا تعویق نمی انداختین فقط میخواستین صدای مخالفان برگزاری خاموش کنید بابا چند نفر آدم درست درمون برای تصمیم گیری بیارین نه این احمقا رو!!!!!!!!!

  12. فائزه گفته:

    خییییلی نابغه هستین دو هفته دیگه هیچ فرقی با الان نداره خب یا آزمون برگزار می کردین یا یک ماه عقب می انداختین . این دیگه چه مسخره بازیه احمقانه ترین تصمیم رو گرفتین .

  13. طاهره گفته:

    تاخیره دوهفته ای ازمون دکتری و ارشد احمقانه ترین فکر ممکنه اصلا یک ذره عقلتون بکار انداختید تا این تصمیم احمقانه گرفتید!بابا پرفسور تدبیرتون فوق العاده است حیف با این مغز پوسیده م ندی برو ت موزه نگداریتون کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟؟.؟؟…….
    تو دو هفته میخوای شق القمر کنی دانشمند؟،؟،؟،؟؟.

  14. فایدیم گفته:

    خبر بدی نیست هم بیشتر وقت مرور داریم هم اینکه این بیماری کرونا افزایش داشته بین مردم هر شهری
    اما خب در نهایت یه فکر نهایی لازمه که یا آزمون آنلاین باشه یا پروتکل بهداشتی به صورت کاملا جدی و کاملا بهداشتی متقابل رعایت شه تا از این بی تکلیفی و تعلیقی راحت شیم.

  15. نوشین گفته:

    خداروشکر ،امیدوارم به وسیله کرونا کنکور از ایران برچیده شود ودست سودجوبان این رخداد ننگین کوتاه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز