کف قیمت دلار کجاست؟

دلار تا پایان سال ارزان می شود؟-کاماپرس
ژیوار

قیمت دلار به کانال 57 هزار تومان رسیده‌است. برخی گزارش ها از میدان فردوسی بر ادامه روند نزولی دلار تا 55 هزار تومان و حتی 52 هزار تومان تاکید دارند، اما برخی کارشناسان باتوجه به تقاضای موجود در بازار، نسبت به ادامه روند نزولی دلار خوشبین نیستند.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در هفته جاری وارد کانال 57 هزار تومان شده‌است. ایسنا در گزارش میدانی خود در گفت‌وگو با دلال‌های دلار خبر از کاهش قیمت دلار تا 55 هزار تومان و حتی 52 هزار تومان داده‌ است. بانک مرکزی هم در چند وقت اخیر با تاکید بر اینکه منابع ارزی خوبی در کشور وجود دارد از ادامه روند نزولی دلار خبر داده، اما به طور رسمی مسئولان درباره کف قیمت دلار اظهار نظری نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سیگنال‌های اثرگذار بر قیمت ارز

در همین رابطه، رضا روحی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با کاماپرس گفت: در مورد دلار و روند پیش رو نکته‌ی بسیار مهم تقاضای بالای سرمایه‌گذاری برای ارز و مهاجرت است. به طوریکه اصلاح قیمتی ادامه‌دار دلار را تقریبا غیرممکن می‌کند.

دریان سفر امید

او افزود: سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده‌است. چون وقتی چشم‌انداز مثبتی در اقتصاد مولد نیست تقاضای بالای تبدیل ریال به دلار وجود دارد. بخشی از این موضوع می‌تواند ناشی از افزایش مهاجرات و نیاز به دلار باشد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد زیادی از فایل‌های فروش ملک به خصوص در شهر تهران یافت می‌شود که فروشنده تقاضای تسویه با بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را دارد، گفت: در واقع تبدیل سرمایه به بیت‌کوین برای آنها بسیاری از دردسرهای خروج سرمایه از کشور را ندارد و با یک کیف پول دیجیتال(wallet) نسبت به خروج از کشور اقدام می‌کنند.

روحی با بیان اینکه تقاضای دلار در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ وجود نداشت و حتی روند خروج سرمایه از کشور متوقف شده بود، گفت: بنابراین در پارامترهای موثر دلار باید وزن زیادی به مهاجرت داد. البته این به معنای جهش مجدد دلار در آینده نزدیک نبوده و صرفا تحلیلی بر روند اصلاح قیمتی فعلی دلار است.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز