کرونا چه کسب و کارهایی را پولدار کرد؟

لست سکند

شاید تصور کنیم با شیوع کرونا تمام شرکت ها و کسب وکارها در شرایط رکود و ورشکستگی قرار دارند اما بد نیست بدانیم این ویروس دست برخی فعالان اقتصادی خصوصا افراد و بنگاه هایی که در اموری همچون بدنسازی، مراقبه(مدیتیشن) و آشپزی در بستر وب کار می کنند را گرفته و آنها پولدار کرده است!

به گزارش کاماپرس، کرونا سبک زندگی انسان ها در تمام جهان را عوض کرده و مردم این روزها در خانه نشینی های اجباری خود به نحوی اوقات خود را سپری می کنند که پیش از این سابقه نداشته است. صفحات فضای مجازی در این روزها در سیطره افرادی است که با آموزش آشپزی و همچنین آموزش طبخ انواع شیرینی جات در حال جذب مخاطبان هستند. بخش دیگری از این بازار در اختیار کسانی است که ورزش های آپارتمانی را آموزش می دهند یا تجهیزاتی مثل تردمیل و دیگر وسایل ورزشی خانگی را به فروش می رسانند. نیاز مردم به آرامش روانی و رهایی از استرس ایام قرنطینه کرونا نیز بازار افرادی را داغ کرده است که روش هایی برای مراقبه و مدیتیشن همچون یوگا را آموزش می دهند. این بازار گسترده همچون خانی است که کرونا برای پولدار کردن برخی کسب وکارها پهن کرده است.

زوم با ارئه سرویس کنفرانس ویدئویی 40 میلیارد دلاری شد

اکونومیست در این باره می‌نویسد:«اپلیکیشن‌های مدیتیشن‌، برنامه‌های بدنسازی یا فیتنس دیججیتال و دوره‌های آشپزی آنلاین در حال رونق چشمگیری هستند. برنامه «زوم» یک سرویس کنفرانس ویدئویی، حالا بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

در این باره بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رشد 600 درصدی بازدید از ویدئوهای آموزش خانگی در یوتیوب

بر اساس گزارش اکونومیست، ویدئوهای «یوتیوب» که با تیتر «با من…» شروع می‌شوند و اغلب به آموزش  آشپزی، دروس و  چیدمان منزل می پردازند، از ۱۵ ماه مارس تاکنون ۶۰۰ درصد رشد کرده است. در چین در یک ماه قرنطینه در ماه فوریه، دانلود پنج برنامه برتر دستور آشپزی دو برابر شد. همچنین بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌ بیزینس، گردش مالی صنعت بدن‌سازی در سال ۲۰۱۸، ۹۴ میلیارد دلار بوده است. حالا قرنطینه خانگی جهان، شکل و شمایل این صنعت را تغییر داده است.

سودآوری شرکت های مجازی بدن سازی از خانه نشینی مردم در ایام کرونا

گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، نشان می‌دهد که از این شرایط، شرکت‌های مجازی و دیجیتالی بدن‌سازی سود خوبی از تغییر وضعیت این صنعت می‌برند. «میرر» یک سیستم بدنسازی خانگی مبتنی بر واقعیت مجازی و کنش متقابل است که با قیمت ۱۴۹۵ دلار به فروش می‌رسد.

نمودار زیر که از پایگاه اینترنتی نشریه اکونومیست برداشته و به فارسی برگردانده شده است، میزان رشد جست‌وجوی صنایع سلامت اجتماعی را در گوگل در دو ماه اخیر نشان می‌دهد. «جیگساو» که بیشترین میزان رشد را دارد، عنوان پازل‌های چند هزار تکه در آمریکاست که بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، میزان فروش آن‌ها در دو هفته اخیر ۳۷۰ درصد رشد داشته است!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز