چرا این گوشی ها ارزش خرید ندارند؟

با توجه به افزایش روز افزون قیمت گوشی‌های موبایل و کم شدن قدرت خرید مردم، خریداری یک مدل مناسب این دستگاه‌ها برای کار کردن طی چند سال امری مهم به نظر می‌رسد. همچنین با در نظر گرفتن شرایط تحریم، نرخ دلار، هزینه گمرک و … روز به روز قیمت این سری دستگاه‌های دیجیتال در حال افزایش است. بنابراین همواره به خریداران گوشی‌های موبایل توصیه می‌شود که اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کرده و سپس پول خود را خرج کنند.

میانگین قیمتی یک گوشی موبایل مناسب با حداقل کارآیی برای انجام امور روزمره تقریبا سه میلیون تا سه میلیون و 500 هزار تومان است. اما کاربران برای داشتن یک گوشی مناسب با رده کاربری متوسط باید انتخاب درستی داشته باشند.

مسئله پردازنده در انواع گوشی بسیار مهم است. در واقع پردازنده‌ها مانند مغز وسایل دیجیتالی عمل می‌کنند. هر چه سرعت پردازنده بیشتر باشد، کاربر امکان سریع‌تر کار کردن را دارد. ضمن اینکه این قطعه در گوشی‌های همراه باعث افزایش طول عمر باتری آن‌ها هم می‌شود.

تاکنون گوشی‌های مختلفی از لحاظ کارآیی و قیمت مناسب بودن به خریداران معرفی شده است. اکنون کاماپرس، به نقل از اینفون، قصد دارد برای کمک به خریداران از لحاظ کاهش هزینه‌های اضافی، سه گوشی‌ را معرفی کند که دیگر ارزش خرید چندانی ندارد؛

آریاک سفر

گوشی شیائومی REDMI 9C

این گوشی جز خوش قیمت‌ترین گوشی‌های بازار و از محصولات برند نام آشنای شیائومی است. مدل ذکر شده در 30 ژوئیه 2020 به بازار عرضه شد. طبق اطلاعات سایت‌های معتبر ارائه دهنده گوشی، این محصول در دو نوع NFC  و M2006C3MG در بازار موجود است. سری 9C از مدل REDMI در کل مجموعه قابلیت‌های ضعیف‌تری در بین گوشی‌های همرده خود دارد. ضعف در دوربین، عملکرد پایین پردازنده، روان نبودن رابط کاربری و … از جمله دلایلی است که برای توجیه ضعف این سری گوشی‌های هوشمند شیائومی مطرح می‌شود. در مقابل افراد می‌توانند گوشی‌های وان پلاس نورد ان 100 را جایگزین آن کنند.

گوشی سامسونگ GALAXY A12

این مدل سامسونگ هم به دلیل قیمت مناسب و هم برند مطرحی که دارد ممکن است یکی از انتخاب‌های مشتریان باشد. ضمن اینکه سال گذشته، یعنی 24 نوامبر 2020 برای فروش در بازارهای جهانی موجود شد. اما در مورد این گوشی با وجود تمام امکانات متوسط، به خاطر پردازنده ضعیف آن نقدهای زیادی مطرح است. کاربران برای خرید گوشی با عملکرد مناسب باید موضوع پردازنده را در نظر بگیرند. افراد امکان خرید مدل‌های دیگر سامسونگ مثل GALAXY M12 را به جای این مدل دارند.

گوشی سامسونگ GALAXY A51

این گوشی قیمت مناسب از مدل گلکسی‌های برند سامسونگ هم بسیار مورد استقبال کاربران بوده و هست. منتهی اکنون مدل‌های بهتری با پرداخت این پول قابل خریداری است. این مدل در دسامبر 2019 به بازار عرضه شد. بنابراین دو سال است که از زمان تولید این مدل گلکسی می‌گذرد و همین مسئله ارزش خرید آن را پایین می‌آورد. ضمن اینکه این سری گلکسی نسبت به گوشی‌های همرده خود پردازنده نسبتا ضعیف‌تری دارد. کاربران می‌توانند مدل‌های POCO X3 Pro یا POCO X3 NFC را به جای این مدل خریداری کنند.

مرتبط با : سامسونگشیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز