کدام خودروهای ایرانی زود فروش می‌ روند؟

ژیوار

خوش‌ فروش بودن خودرو مسئله‌ای است که مورد توجه برخی از خریداران قرار دارد؛ به خصوص خریدارانی که زود به زود اتومبیل خود را عوض می‌کنند. در واقع، آنها به دنبال اتومبیلی هستند که در آینده با کم‌ترین کاهش قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش برسد. اما کدام خودروها در بازار ایران زود به فروش می‌رسند؟

به گزارش کاماپرس، برای تعیین قیمت فروش خودرو باید به عوامل مختلفی توجه کرد. به طور معمول، قیمت خودرو در سال اول حدود 12 درصد افت می‌کند. این افت قیمت در سال دوم به 18 درصد و در سال سوم به 23 درصد می‌رسد. با این حال، برخی از خودروها افت قیمت کمتری را در طول سال تجربه می‌کنند و این مسئله موجب جلب توجه برخی از خریداران می‌شود.

چه عواملی باعث سریع‌تر شدن فروش خودرو می‌شود؟

برخی از خودروهای موجود در بازار حکم پول نقد را دارند. مثلاً اتومبیل‌هایی که قیمت ارزانی دارند از عمومیت زیادی هم برخوردارند. همین ویژگی باعث می‌شود تا به راحتی در بازار به فروش بروند. از جمله عوامل مهم دیگری که منجر به خوش فروش شدن خودرو می‌شود، استهلاک پایین اتومبیل است. معمولاً ماشین‌های خارجی و به خصوص خودروهای تویوتا این ویژگی را دارند. اگر بخواید در میان اتومبیل‌های ایرانی به دنبال کم‌استهلاک‌ترین‌ها باشید، باید بگوییم که سری محصولات پژو مانند پژو پارس و پژو 405 در این دسته قرار می‌گیرند.

در ادامه، تعدادی از خودروهایی که به سرعت فروش می‌روند معرفی خواهند شد؛

دریان سفر امید

پراید

همانطور که قبلاً اشاره شد، پراید به دلیل آن که به عنوان یک خودروی اقتصادی شناخته می‌شود، عمومیت زیادی دارد. قطع به یقین می‌توانیم بگوییم که این اتومبیل برای سال‌های طولانی، جایگزین پیکان شده است. بنابراین، می‌توان رتبه اول خوش‌فروش بودن خودرو را به پراید اعطا کرد. پراید علاوه بر ارزان بودن، بازار لوازم یدکی در دسترس و هزینه نگهداری پایینی هم دارد.

پژو 405

این خودرو زمانی به عنوان یکی از اتومبیل‌های لوکس ایرانی شناخته می‌شد. اما نکته جالب این است که امروزه، گاهی پژو 405 با قیمتی کمتر از پراید به فروش می‌رسد! ظاهر ساده، استهلاک کم و قدرت بدنه خوب 405 در لیست خوش‌فروش‌ترین خودروهای ایران قرار بگیرد.

پژو 206

پژو 206 عموماً به عنوان یک خودروی جوان‌پسند و اسپرت شناخته می‌شود. هر چند که سال‌های زیادی از عرضه این خودرو می‌گذرد؛ اما همچنان توانسته محبوبیت خود را در میان طرفداران جوان حفظ کند. این مسئله باعث شده تا 206 عمومیت خوبی در بازار ایران داشته باشد و به سرعت فروش برود. مصرف سوخت پایین از دیگر مزایای این خودرو محسوب می‌شود.

تیبا

تیبا به عنوان همزاد پراید معروف شده است. تیبا به محض عرضه در بازار توانست بخش اعظمی از بازار خرید و فروش خودرو را به خود اختصاص بدهد. خسته شدن مردم از چهره پراید، مهم‌ترین دلیل پرفروش شدن تیبا بود. قیمت کمتر نسبت به محصولات ایرانخودرو و قطعات یدکی ارزان از دیگر مزایای این اتومبیل محسوب می‌شود.

پژو پارس

یکی دیگر از سری‌های پرفروش پژو، پژو پارس است. این خودرو ظاهر جذابی داشته و قابلیت اسپرت شدن را هم دارد. جادار بودن و بدنه نسبتاً محکم از دیگر عواملی است که باعث شده تا خریداران به خرید پژو پارس تمایل نشان بدهند.

چگونه افت قیمت خودرو را تعیین کنیم؟

اگر برای فروش خودرو به تعیین قیمت دقیق نیاز دارید، ابزار محاسبه قیمت خودرو همراه مکانیک می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد. این ابزار، اولین و تنها ابزار محاسبه افت قیمت خودروی کارکرده است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین، اگر قصد دارید تا از سلامت فنی و بدنه اتومبیل مطمئن شوید، می‌توانید از خدمات کارشناسی خودرو در محل همراه مکانیک استفاده کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کدام خودروهای ایرانی زود فروش می‌ روند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز