کدام استارتاپ ها از کرونا سود بردند؟

کرونا گرچه استارتا‌پ ‌های زیادی را از رده خارج کرد یا آنها را با مشکلات درازمدت درگیر کرد اما، برای استارتاپهای حوزه فین‌تک روزهای درخشانی رقم خورد.

به گزارش کاماپرس؛ دوران شیوع کرونا، برای بسیاری از کسب وکارها تا حدود زیادی غیرقابل پیش‌بینی و البته بسیار سخت بود. این وضعیت به خصوص در ارتباط با تاب‌آوری کسب‌وکاری اکوسیستم استارت‌آپی ایران که در سال ۹۸، تقریبا هر ماه یک بحران اساسی را پشت سر گذاشته‌اند، نمود بیشتری خواهد داشت. با اینحال در شرایطی که گزارشها از آسیبهای زیادی به حوزه کسب وکارهای نوپا خبر میدهند که منجر به تعطیلی یا تعدیل نیروی گسترده شده است، اما برخی از حوزه های این اکوسیستم  از همین شرایط کرونایی منتفع شده‌اند.

آنطور که از گزارشها برمیآید، در میان بلبشوی دوران کرونا، برخی  از استارتاپ‌های فینتکی نه تنها از گزند پیدایش این ویروس مصون ماندند، بلکه مشمول روی دیگر سکه کرونا نیز شده و توانستند مسیر رشد طبیعی خود که حاصل تلاش و برنامه ریزی ماه‌ها و سال‌های گذشته بود را با سرعت مضاعفی طی کنند.

 

آریاک سفر

فینتکی‌ها صدرنشین

در همین راستا “اکوموتیو”، با بررسی اجمالی پورتفوی شرکت مدیریت ثروت ستارگان که درسال 98 عنوان فعال‌ترین شرکت سرمایه گذاری جسورانه در حوزه فینتک را به نام خود ثبت کرد، برخی از استارتاپ های موفق این حوزه مانند آسان بورس، رده، پی‌پینگ، وامچی و نیوُ، نه‌تنها افول نکرده بلکه با اقبال بی‌نظیر مردم روبرو شده و با ثبت رکوردهایی درخشان، بعضا تا چندبرابر رشد را نیز در برخی از شاخص‌های حیاتی کسب و کار خود، تجربه کرده‌اند.

بر این اساس؛

  • آسان‌بورس: یک پلتفرم طراحی استراتژی معاملاتی در بازارسرمایه است،نزدیک به 50% رشد جذب کاربر فعال از زمان شیوع کرونا را تجربه کرده است.
  • رده: یک مرجع بررسی و مقایسه خدمات بانکی است، رکورد بیشترین بازدید در یک روز در اردیبهشت‌ماه سال جاری را به نام خود ثبت کرده است.
  • وام‌چی: یک پلتفرم خریدوفروش بی‌واسطه وام است که رکورد رشد بیش از 100 درصد در نرخ جذب کاربر جدید در اردیبهشت سال جاری را به نام خود ثبت کرده است.
    پی‌پینگ: پلتفرمی که راهکارهای متنوع در پرداخت را ارائه می‌کند،  رکورد بیشترین تراکنش موفق ماهانه در فروردین و اردیبهشت سال جاری را ثبت کرده است.
  • نیو:پلتفرم مدیریت مالی شخصی روی تلفن همراه، در ایام شیوع کرونا بیش از 200% رشد جذب کاربر داشته است.
مرتبط با : آسان بورسپی‌پینگردهوام چی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز