کاهش نرخ سکه و طلا در پی افت قیمت طلای جهانی/ قیمت ۳۰ آبان

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به روز گذشته 0.06 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 495 هزار و 300 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 0.91 درصد پایین رفته و اکنون در محدوده 16 میلیون و 253 هزار تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس نسبت به دو روز پیش 0.51 درصد دیگر کم شد و به مرز هزار و 742 دلاری رسید. رشد قیمتی طلای جهانی طی دو هفته اخیر بسیار سریع و قابل توجه بود، اما اکنون نرخ این فلزگرانبها قدم به قدم در حال کاهش است. برخی از تحلیلگران بازار طلای جهانی معتقدند، شاید این رشد قیمتی کمی زیاده از حد و ناشی از هیجان بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ سکه در انتظار تغییر قیمت ارز

نرخ نیم سکه در روز جاری نسبت به روز قبل تغییری نداشت و در محدوده 8 میلیون و 850 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با روز گذشته بدون تغییر باقی ماند و همان 5 میلیون و 850 هزار تومان خرید و فروش شد. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به دیروز تغییری را به ثبت نرساند و 3 میلیون و 350 هزار تومان باقی ماند.

با توجه به عدم تغییر نرخ دلار و کاهش دوباره قیمت اونس، افت نرخ طلا و سکه دور از انتظار نبود. اما قیمت طلا و سکه چندان از مواضع بالا فاصله نگرفت و همچنان مرزهای بالایی را حفظ کرد. هم اکنون برخی تحلیلگران بازار سکه بیان کرده‌اند در صورتی که نرخ دلار صعودی نشود، با توجه به کاهش قیمت اونس طلا، کار سکه بازان افزایشی سخت خواهد شد. اما در صورتی که رشد نرخ دلار اتفاق بیفتاد، افزایش نرخ سکه دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز