کاهش قیمت دلار و رکود بازار

لست سکند

قیمت دلار در روز جاری نسبت به دو روز گذشته 280 تومان بالاتر رفت و به مرز 31 هزار و 800 تومان رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل 0.27 درصد کم شد و به مرز 28 هزار و 600 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اکو ایران، در روزهای پایانی شهریورماه و اولین روزهای فصل پاییز معامله گران دلار در بازار پشت خطی چندان فعالیتی نداشتند و حجم معاملات آن‌ها کم بود. برخی معامله گران بر این اعتقادند که این شرایط در روزهای دیگر هم ادامه پیدا خواهد کرد و این موضوع باعث نوسانات محدود قیمت دلار در روزهای جاری خواهد شد. برخی معامله گران انتظار داشتند که در شرایط کنونی حجم خریدهای احتیاطی بازار بیشتر شود، اما این اتفاق رخ نداده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی فعالان معتقدند با توجه به کم شدن امیدواری‌ها درباره احیای برجام تا اواخر آذرماه سال جاری، این نوسانات اندک قیمت دلار حکایت از قدرت بازارساز دارد. هنوز برخی فعالان بازارساز بر این باورند که ذخایر ارزی بازارساز به اندازه‌ای است که نوسان گیران را از بازار دور کرده و آن‌ها در حاشیه امن خود قرار گرفته‌اند.

راز آسمان پایتخت

قیمت دلار کم می‌شود؟

به اعتقاد تحلیلگران فنی تنها در صورتی نرخ دلار رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد که نرخ آن از مرز 32 هزار و 200 تومانی عبور کند. در شرایطی که قیمت دلار به پایان کانال 31 هزار تومانی برسد، زمینه برای کاهش بیشتر نرخ آن فراهم خواهد شد.

قیمت پوند و یورو هم امروز کم شد. نرخ پوند نسبت به دو روز قبل 3.06 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 34 هزار و 544 تومان رسید. قیمت یورو نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل 242 تومان کم شد و در محدوده 30 هزار و 833 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز