کارهای ممنوعه در تور سریلانکا ؛ نوروز 1402 به دردسر نیفتید!

لست سکند

سریلانکا به یکی از بهترین کشورها برای بازدید در آسیا تبدیل شده است. گردشگران زیادی به این سرزمین سفر می‌کنند. تور سریلانکا یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توان در تعطیلات عید، خاطراتی بی‌نظیر را برای گردشگران به جا بگذارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شوک و تقابل فرهنگی در اولین سفر به اقلیم‌های مختلف برای مسافران ممکن است رخ دهد. افراد بسیاری پیش از مراجعه به یک شهر یا کشور از قوانین رایج آن ناآگاهند. مانند هر مقصدی هنگام سفر به سریلانکا بایدها و نبایدهای مهمی وجود دارد. در اینجا برخی از کارهایی که نباید در تور سریلانکا انجام داد، بیان می‌شود؛

سوار فیل‌ها نشوید

سریلانکا بیش از ده‌ها پارک ملی دارد. تخمین زده می‌شود پنج تا شش هزار فیل آزادانه در آنها پرسه می‌زنند. با این حال، تقریباً 120 تا 200 فیل نیز در اسارت هستند و بیشتر در راهپیمایی‌های مذهبی و هم‌چنین اردوگاه‌های سوارکاری در سریلانکا استفاده می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

یک مسافر مسئولیت پذیر باشید و به یکی از پارک‌های ملی سریلانکا بروید تا به جای آن، فیل‌های وحشی آسیایی را ببینید. همچنین، می‌توان به خانه ترانزیت فیل در اوداوالاوه رفت تا بچه فیل‌های یتیم را از فاصله دور روی یک سکو مشاهده کرد. این فیل‌ها پس از 5 سالگی به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

از تعقیب حیوانات وحشی بپرهیزید

در برخی از پارک‌های ملی محبوب‌، اوضاع می‌تواند توسط برخی از مسافران تور سریلانکا به‌طور جدی خطرناک شود! این نوع حوادث معمولا در پی تعقیب حیوانات وحشی هنگام بازدید از حیات وحش بی‌نظیر این جزیره، بسیار شایع است.

با رعایت فاصله ایمن به حیوانات احترام بگذارید و راننده جیپ سافاری خود را تشویق نکنید که حیوانات را در پارک‌های ملی تعقیب کند یا به گوشه‌های دورافتاده پارک برود.

 به این سگ‌ها دست نزنید!

متأسفانه، هاری هنوز در سریلانکا وجود دارد، اگرچه موسسات خیریه زیادی وجود دارند تا واکسیناسیون و برنامه‌های عقیم‌سازی را در سراسر جزیره اجرا ‌کنند؛ اما باز هم جانب احتیاط را باید رعایت کرد.

معمولا دامپزشکان گوش سگ‌ها را می‌بندند تا نشان دهند که آن‌ها واکسینه شده‌اند. با این حال، از دست زدن به آن‌ها خودداری کنید، مگر این‌که به طور قطع بدانید که آن‌ها در برابر هاری واکسینه شده‌اند.

از خیس شدن نترسید!

سریلانکا کشوری استوایی و دارای دو فصل موسمی است که باران‌های گاه و بی‌گاهش بسیار مشهور و البته دلپذیرند. باران و بادهای موسمی شمال شرقی از دسامبر تا مارس (اوایل آذر تا اواسط فروردین، و بادهای موسمی جنوب غربی به همراه باران از ژوئن تا اکتبر (اواسط خرداد تا اوایل مهر) ادامه می‌یابند.

بنابراین تعطیلات نوروز می‌تواند بهترین فرصت برای خرید تور سریلانکا باشد؛ دقیقا به همین خاطر است که بازدید از این سرزمین در تورهای نوروزی معمولا با استقبال خوبی روبرو می‌شود.

بدون کلاه ایمنی، اسکوتر سواری نکنید

اجاره اسکوتر در سریلانکا به اندازه مکان‌هایی مانند بالی و تایلند رایج نیست. افرادی که بدون کلاه ایمنی سوار اسکوتر یا موتورسیکلت می‌شوند توسط پلیس متوقف و جریمه خواهند شد.

سریلانکا را با هند مقایسه نکنید

اگرچه سریلانکا و هند تنها با یک کانال آب باریک از هم جدا شده‌اند، اما این دو کشور بسیار متفاوت هستند. مردم به زبان‌های متفاوتی صحبت می‌کنند، فرهنگ و آداب و رسوم آنان منحصربه‌فرد است، حتی غذاهای آنان تفاوت دارد.

در زیارتگاه‌ها و بناهای مذهبی، بی‌احترامی ممنوع!

اگر وارد معبد بودایی می‌شوید پاها و شانه‌های خود را بپوشانید و کفش‌ و کلاه خود را در بیاورید. با تصاویر بودایی، مجسمه‌ها یا سایر مصنوعات بدرفتاری نکنید زیرا یک توهین بسیار جدی محسوب می‌شود.

گرفتن عکس در وضعیتی که پشت شما به بودا باشد، بی‌احترامی تلقی می‌شود. ممکن است توسط کارکنان یا پلیس متوقف شوید و از شما بخواهند هر عکسی را که در آن موقعیت گرفته‌اید، حذف کنید.

بدون اجازه عکس نگیرید

توصیه می‌شود از پایگاه‌های نظامی و ساختمان‌های دولتی عکس‌برداری نشود. قبل از گرفتن عکس از افراد، به خصوص کودکان، از آنان اجازه بگیرید؛ این موضوع شامل عدم عکس گرفتن از افراد بدون رضایت صریح آن‌ها در هنگام عبادت در معابد سراسر کشور نیز می‌شود.

تجربه لذت‌های تور سریلانکا با مجموعه‌ای معتبر

با وجود تمام بایدها و نبایدهای این سرزمین، سریلانکا کشوری است که قطعا ارزش حداقل یک‌بار دیدن را دارد. آژانس لاچین سیر به برگزاری تورهای نوروزی 1402 می‌پردازد.

شرایط تور سریلانکا در وبسایت این شرکت بیان شده‌است؛ گشت شهری، بیمه، ترانسفر بین‌شهری و فرودگاهی از جمله امکانات آن است. بازدید از باغ ادویه، معبد دندان، قایق سواری در رودخانه مادو و… بخشی از برنامه این سفر است. گردشگران بالای 60 سال جهت دریافت بیمه، لازم است مبلغ جداگانه‌ای پرداخت کنند.

ناگفته نماند که این شرکت تور سریلانکا-مالدیو را به‌صورت ترکیبی نیز در برنامه دارد که طول این سفر 11 شب و 12 روز خواهد بود و برای تعطیلات نوروزی بسیار مناسب است.

انتهای پیام

مرتبط با : لاچین سیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز