کارت های بانکی به پایان دوران خود نزدیک شدند

ژیوار

پرداخت از طریق کدهای QR باعث می شود کارتهای بانکی کم کم به پایان دوران خود نزدیک شوند.
به گزارش کاماپرس، حالا نوبت کدهای QR است تا خرید و فروش توسط آن انجام شود. سند کیف پول الکتریکی تدونی شده و قرار است تا اسفند ماه این طرح اجرایی شود.

به گفته داود محمد بیگی رئیس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی این طرح یکی از مهم‌ترین اقدامات سال‌های اخیر برای نظام‌مند کردن صنعت پرداخت خرد است.

یکی از مزیت‌های اصلی کیف پول الکترونیکی سادگی و راحتی استفاده از آن است. محمد بیگی در این باره توضیح می دهد:« استفاده راحت و آسان افراد را برای استفاده از کیف پول الکترونیکی برای پرداخت خرد تشویق می کند. با استفاده از این روش می‌توانید بدون وارد کردن اطلاعات کارت و بدون نیاز به رمز پویا، مبلغ و رمز کیف پول را وارد و به سرعت پرداخت کنید.»

هزینه های خرید زیر ۲۰۰ هزار تومان بدون کارت و رمز

دریان سفر امید

رئیس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی همچنین اعلام کرد با اجرای طرح ملی پذیرندگی جامع و یکپارچه پرداخت کیف پول الکترونیکی توسط بانک مرکزی احتمالاً از سال آینده شاهد فراگیر شدن شیوه جدید پرداخت از طریق کد QR در فروشگاه‌ها و پایانه‌های فروش خواهیم بود. با این شیوه خریداران از طریق اسکن کد QR و بدون نیاز به کارت یا لمس دستگاه می توانند هزینه خریدهای زیر ۲۰۰ هزار تومان را پرداخت کنند.

رئیس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی درباره اقداماتی که برای راه اندازی این طرح انجام شده می گوید:« به فعالان این حوزه مهلت ۶ ماهه‌ای داده شده تا خود را با ضوابط و الزامات این سند سازگار کنند و برای پذیرش کیف پول سایر بازیگران آماده شوند. در قدم اول فقط آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای پذیرش کدهای QR همه شرکت‌ها از طریق کیف پول تمام بازیگران این حوزه مد نظر است. در گام‌های بعدی تعامل‌پذیری، می‌توان نصب QRهای یکپارچه و واحد را انجام داد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مرکزی
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز