چه نوع نخ بخیه ای بهتر است؟

نخ بخیه-کاماپرس
ژیوار

نخ بخیه یا جراحی نوعی نخ است که برای بستن زخم‌ها و برش‌های جراحی از آن استفاده می‌شود. بخیه زدن مقاومت کششی بالاتری نسبت به منگنه، سیم یا چسب‌های جراحی دارند. به همین دلیل، این روش برای بستن زخم‌ها و برش‌های جراحی، کاربرد بیشتری دارد.

به گزارش کاماپرس، نخ بخیه به طور کلی به دو دسته قابل جذب و غیرقابل جذب تقسیم می‌شود. نخ‌های بخیه قابل جذب ، از طریق تجزیه آنزیمی توسط بدن دفع می‌شوند. از این نوع نخ‌ها معمولاً برای بستن موقت زخم‌ها یا در شرایطی که باز کردن بخیه دشوار باشد، استفاده می‌کنند. اما بهتر است برای بافت‌هایی که سرعت بهبود پایینی دارند از نخ بخیه غیرقابل جذب استفاده شود. هر کدام از این نخ‌های با الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند. در ادامه، برخی از بهترین نخ‌های بخیه معرفی خواهند شد.

نخ بخیه پلی دی اکسانون (PDS)

این نخ، نوعی نخ بخیه مصنوعی و قابل جذب است که با استفاده از پلیمر پارادیوکسانون ساخته می‌شود. نخ پلی دی اکسانون پس از دو هفته حدود 74 درصد استحکام کششی خود را حفظ می‌کند و طی 180 یا 238 روز جذب بدن می‌شود. این نخ برای بخیه زدن بافت‌های نرم بدن کاربرد زیادی دارد. از دیگر مزایای آن می‌توان به استفاده در زمان عفونت، امنیت گره قوی و انعطاف‌پذیری نخ اشاره کرد.

نخ جراحی کرومیک (روده گوسفند)

این نخ یکی از بهترین نخ‌‌های بخیه طبیعی قابل جذب است که از روده سالم گوسفند یا گاو تولید می‌شود. نخ جراحی روده به صورت ساده یا کرومی در بازار موجود است. نوع ساده آن ظرف مدت 70 روز جذب بدن شده و بین 7 تا 10 روز استحکام کششی خود را حفظ می‌کند. نخ کرومیک، زمان جذب طولانی‌تری نیاز دارد برای همین از این نخ برای بافت‌های داخلی بدن استفاده می‌کنند. این نخ می‌تواند استحکام کششی خود را برای 21 تا 28 روز حفظ کند.

نخ بخیه نایلون

نخ‌های نایلونی معمولاً با برندهای نورولون، سوچرز یا اتیلن در بازار موجود است. این نخ بخیه از نوع نخ‌های مصنوعی غیرقابل جذب است و بیشتر برای بستن برش‌های جراحی بافت‌های نرم بدن مانند چشم یا قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخ نایلون به رنگ شفاف، سیاه یا سبز وجود دارد. سهولت در باز کردن و استحکام کششی بالا از جمله مزایای نخ‌های نایلونی هستند.

دریان سفر امید

نخ جراحی سیلک یا ابریشمی

این نخ‌ها از نوع نخ‌های جراحی طبیعی و غیرقابل جذب هستند که با کمک لارو کرم ابریشم تولید می‌شوند. جذب این نخ بسیار کند است و استحکام کششی خود را پس از گذشت حدود یکسال از دست می‌دهد. کار با این نخ بسیار آسان است؛ به همین دلیل، برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند تا از نخ‌های ابریشیمی استفاده کنند. امنیت گره بسیار خوب و سهولت در بررسی زخم از دیگر مزایای استفاده از نخ جراحی ابریشمی است. با این حال، تجمع میکروارگانیسم‌ها در بخیه مهم‌ترین ایراد این نوع نخ محسوب می‌شود.

نخ بخیه با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

مجموعه ایران سالم در مدت کوتاه فعالیت خود توانسته نمایندگی چندین برند معتبر داخلی را اخذ کند. این مجموعه در حال حاضر، بیش از 2 هزار قلم کالای پزشکی تخصصی، عمومی و خانگی را تامین می‌کند. اغلب این کالاها به صورت مستقیم از تولیدکنندگان دریافت می‌شوند و اصالت و کیفیت آنها تضمین شده است. سازمان‌های بزرگی چون اورژانس تهران و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ایران سالم همکاری می‌کنند. تمام افراد می‌توانند تجهیزات پزشکی، ورزشی و لوازم بهداشتی مورد نظر خود را از وبسایت یا دفتر مرکزی ایران سالم خریداری کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران سالم
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز