چرا کارشناسی خودرو قبل از خرید اهمیت دارد؟

کارشناسی خودرو-کاماپرس
ژیوار

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو، موجب شده تا بسیاری از افراد به فکر خرید خودرو کار کرده باشند. خرید و فروش خودرو کارکرده باید با دقت و حساسیت بسیار بالایی صورت بگیرد. از این رو کارشناسی خودرو در این معاملات بسیار مهم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خدمات کسب و کار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

افزایش تقاضا برای خرید و فروش خودرو کار کرده ، موجب شده تا بسیاری از افراد سودجو با فریب و به‌روش‌های متعددی عیب خودرو را پوشانده و آن را با قیمت بالاتری به‌فروش برسانند. این مسئله موجب شده تا نیاز به حضور یک کارشناس خودرو در این خرید و فروش‌ها افزایش پیدا کند. از این رو آموزش کارشناسی خودرو تا حد زیادی ضرورت پیدا کرده و آشنایی با آن از طریق دوره آموزش کارشناسی خودرو اهمیت دارد.

کاماپرس در ادامه به بررسی اهمیت و مزیت آموزش کارشناسی خودرو می‌پردازد.

کارشناسی خودرو چیست؟

کارشناسی خودرو شامل فرایند بررسی دقیق سلامت رنگ، بدنه ،ابعاد فنی، ظاهری، موتوری و غیره خودرو برای تعیین ارزش واقعی آن است. در هنگام خرید خودرو ، کارشناس، خودرو موردنظر را به‌طور کامل و از نظر سلامت رنگ و بدنه بررسی کرده و گزارش خود را درمورد سلامت، ایمنی و آسیب های آن خودرو اعلام می‌کند. از جمله مواردی که کارشناس خودرو برای تعیین ارزش خودرو بررسی می‌کند، می‌توان به رنگ بدنه، قطعات تعویضی به صورت فابریک و استوک، صافکاری و PDR، سلامت موتور و گیربکس، فرمان، ترمز، لنت، بررسی کیلومتر واقعی خودرو، سلامت چرخ‌ها ، قطعات کامپیوتری و برقی خودرو و غیره اشاره کرد. تشخیص این امور کار ساده‌ای نبوده و نیازمند دانش و ابزار تخصصی کارشناسی خودرو است.

دریان سفر امید

چرا کارشناسی خودرو ضرورت دارد؟

اهمیت اطمینان از سلامت خودرو در هنگام خرید خودرو واضح و روشن است. با این حال برخی از مهم‌ترین دلایل کارشناسی خودرو در ادامه بررسی شده است؛

کاهش هزینه‌ها: کارشناسی خودرو برای تعیین ارزش واقعی خودرو و همچنین آگاهی از میزان سلامت خودرو و قطعات آن اهمیت دارد. با خرید خودرو بدون کارشناسی، ممکن است در دام افراد سودجو افتاده و پس از خرید متحمل هزینه‌های سنگینی برای تعمیر یا حتی تعویض خودرو شوید.

گواهی معاینه فنی: ضمن این‌که صدرو گواهی معاینه فنی خودرو ، نیازمند تایید سلامت خودرو است و ممکن است بعدتر در گرفتن گواهی معاینه فنی نیز دچار دردسر شوید.

فروش خودرو به ارزش بالا: یکی از مهم‌ترین بخش‌های کارشناسی خودرو ، علاوه بر کارشناسی عملکرد و سیستم فنی، کارشناسی رنگ و بدنه است. رنگ‌شدگی یا قطعات تعویضی، صافکاری و مانند آن احتمالا بر روی کارکرد خودرو اثری ندارد. اما در نهایت بر روی ارزش واقعی خودرو اثرگذار بوده و موجب کاهش قیمت آن می‌شود. در این‌صورت شما یک خودرو کم‌ارزش را با قیمت بالایی خریداری کرده و در آینده نیز نمی‌توانید با قیمت مناسبی آن را بفروشید.

چرا آموزش کارشناسی خودرو؟

کارشناسی خودرو شامل کارشناسی تشخیص رنگ، کارشناسی شاسی و ستون‌ها، کارشناسی تعویض قطعات استوک و فابریک، کارشناسی فنی موتور و گیربکس، کارشناسی تجهیزات جانبی و تست رانندگی است. تمامی این بخش‌ها از جمله موارد تخصصی بوده و افراد عادی، بدون داشتن دانش تخصصی کارشناسی خودرو نمی‌توانند آن‌ها را تشخیص دهند. از این رو آموزش کارشناسی خودرو بسیار رایج شده و بسیاری افراد با شرکت در دوره آموزش کارشناسی خودرو ، ضمن آشنایی با امور تخصصی این حوزه، می‌توانند به‌عنوان کارشناس خودرو در معاملات خودرو حاضر شوند و حتی از این طریق کسب سود کنند.

کارشناسی خودرو-کاماپرس

دوره آموزش کارشناسی تشخیص رنگ و فنی خودرو چیست؟

در حال حاضر دوره‌های متنوعی برای آموزش کارشناسی خودرو با شرایط گوناگونی برگزار می‌شود. پیش از ثبت نام در این دوره‌ها بهتر است سرفصل‌های دوره و تجهیزات مورداستفاده در آن‌ها بررسی کنید. برخی از مهم‌ترین مواردی که پیش از ثبت نام در دوره آموزش کارشناسی خودرو باید بررسی کنید، در ادامه آمده است؛

استفاده از تجهیزات موردنیاز: انجام کارشناسی خودرو نیازمند استفاده از ابزارها و وسایل خاصی از جمله دستگاه ضخامت‌ سنج ، دستگاه الکومتر یا EC770 ، مگنت تشخیص قطعات فلزی و دستگاه عیب‌یاب دیجیتال است. پیش از ثبت نام دقت کنید که آشنایی با طرز کار این وسایل به‌طور عملی در دوره سرفصل‌های دوره موجود باشد.

اعطای مدرک معتبر: در هنگام ثبت نام توجه کنید که در انتهای دوره موردنظر، بتوانید یک مدرک معتبر سازمان فنی ‌حرفه ‌ای و امکان دریافت مدرک بین المللی را داشته باشید تا بتوانید از آن به‌نحو موثری استفاده کنید.

نحوه برگزاری دوره آموزشی کارشناسی خودرو : دوره آموزشی کارشناسی تشخیص رنگ و فنی خودرو به صورت تئوری و عملی برگزار می شود که در شروع کار شما با مفاهیم اولیه کارشناسی و قطعات مهم خودرو آشنا می شوید و لزوم بررسی آن ها را می آموزید و در نهایت به صورت عملی این موارد را در خودرو بازدید می کنید و خودتان در جایگاه یک کارشناس متخصص سلامت خودرو را بررسی می کنید. آموزش قوانین حقوقی معامله خودرو و آموزش نحوه صحیح نوشتن برگه کارشناسی جز ملزومات این دوره آموزشی هست.

بهترین آموزشگاه کارشناسی خودرو در تهران کدام است؟

دوره آموزش کارشناسی آموزشگاه آزمون خودرو ، یکی از دوره‌های معتبر در این زمینه است. آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای آزمون خودرو به‌عنوان مرجع تخصصی آموزش رشته های صنایع خودرو زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور و دارای مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) سالهاست که دوره های تخصصی رشته های صنایع خودرو شامل آموزش تشخیص رنگ و بدنه خودرو، آموزش دیتیلینگ خودرو (پولیش، واکس و سرامیک خودرو) ، آموزش نصب کاور و بادیفنس، آموزش خرید، فروش و سرمایه گذاری در بازار خودرو، آموزش نصب شیشه دودی، آموزش عیب یابی و ریمپ خودرو و… را برای تمام افراد علاقمند به این حوزه برگزار می‌کند.

از مزیت‌های ثبت نام در این دوره می‌توان به آشنایی با تمام قطعات و تجهیزات کارشناسی خودرو از نزدیک، یادگیری مباحث تئوری در سه جلسه، سه روز کلاس عملی، 3 جلسه تکمیلی برای آموزش مبایعه نامه نویسی، قوانین حقوقی، آموزش شروع کسب و کار،آموزش نحوه معامله و سرمایه گذاری در بازار خودرو و همچنین دریافت مدرک معتبر سازمان فنی حرفه‌ ای، امکان دریافت مدرک بین المللی از کالج سانتامونیکا در آمریکا و دریافت کارت شناسایی هوشمند گواهی حضور در دوره آموزشی اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : آزمون خودرو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز