چرا قیمت ساعت‌ های لوکس، در سایت‌های ایرانی ارزان‌تر از آمازون است؟

در حالی که قیمت یک ساعت مچی لوکس با برند «تگ هویر» در سایت‌های ایرانی 126 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده همین ساعت مردانه در سایت‌های معتبر خارجی بین 9 هزار و 495 تا 12هزار و 228 دلار قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش کاماپرس، خریداران کالاهای لوکس و گران‌قیمتی از قبیل ساعت مچی بالای 100 میلیون تومانی، طبقه خاص و کوچکی از جامعه را تشکیل می‌دهند. تصور عمومی بر این است که آنها در هنگام خرید، توجه چندانی به قیمت کالای لوکسی که نظرشان را جلب کرده نمی‌کنند و کالای مورد پسندشان را به هر قیمتی که عرضه شود، خریداری می کنند.

البته دیدگاه‌های متفاوتی نیز در این زمینه وجود دارد که متکی به اطلاعات به دست آمده از یافته‌های تحقیقاتی است. برای مثال گروه مشاوره سرمایه‌گذاری Spectrem، با بررسی نحوه خرید ثروتمندان آمریکایی‌ به نتایج جالبی رسیده است؛ از جمله این که وقتی از ثروتمندان در مورد چگونه ثروتمند شدنشان سوال شد، «کم خرج کردن» را به عنوان پنجمین فاکتور، بعد از سختکوشی، تحصیلات، سرمایه‌گذاری هوشمندانه و ریسک کردن برشمردند. بر این اساس، طبعا اگر ثروتمندان نیز متوجه تفاوت فاحش قیمت یک کالا در فروشگاه‌های مختلف شوند، به احتمال قریب به یقین خرید خود را از فروشگاهی انجام می‌دهند که کالا را به قیمت ارزان‌تر عرضه می‌کند.

مقایسه قیمت ساعت مچی تگ هویر در سایت‌های ایرانی و خارجی

با این مقدمه، به یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های مردانه موجود در بازار ایران، نگاهی می‌اندازیم. این ساعت، یکی از محصولات برند تگ هویر است که با مدل CAL5111.FC6299 در سایت‌های ایرانی و خارجی عرضه می‌شود.

آریاک سفر

 

این کالا در چند سایت معتبر ایرانی از جمله ایمالز، دیجی کالا و آس واچ گالری به قیمت 126 میلیون و 500 هزار تومان به متقاضیان پیشنهاد شده است.

 

 

نکته جالب توجه این است که همین ساعت مچی در سایت معروف آمازون با قیمت 12 هزار و 228 دلار و 88 سنت به فروش گذاشته شده است.

 

این مقایسه زمانی جالب‌تر می شود که دریابیم این ساعت مچی لوکس در سایت خارجی جما شاپ – با 30 درصد تخفیف ویژه – 9 هزار و 495 دلار قیمت خورده است.
به این ترتیب با احتساب نرخ فعلی 15 هزار و 500 تومانی هر دلار در بازار آزاد، قیمت این ساعت مچی در آمازون بیش از 189 میلیون تومان و در سایت جما شاپ بیش از 147 میلیون تومان است.
به بیان روشن تر، در مقایسه با قیمت 126 میلیون و 500 هزارتومانی سایت‌های ایرانی، این ساعت مچی در سایت آمازون بیش از 42 میلیون تومان و در سایت جما شاپ بیش از 21 میلیون تومان گران‌تر به فروش گذاشته شده است. بنابراین کاملا منطقی به نظر می‌رسد که لوکس‌پسندان ایرانی برای خرید این ساعت، سایت‌های ایرانی را انتخاب کنند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “چرا قیمت ساعت‌ های لوکس، در سایت‌های ایرانی ارزان‌تر از آمازون است؟

  1. ناشناس گفته:

    سفره ای از فرط نان ایمان نداشت
    سفره ای از فرط ایمان نان نداشت
    کرونا در برابر بی عدالتی اصلا عددی نیست.

  2. هدی گفته:

    چرا قیمت ساعت‌ های لوکس، در سایت‌های ایرانی ارزان‌تر از آمازون است؟؟؟؟ واقعا؟
    چطور انقدر راحت مطالب بی فکر مینویسید و منتشر میکنید؟ دوست عزیز میخواین مقاله بنویسین یکم تحقیق کنید قبلش!
    اون ساعت معلوم نیست کی و با چه قیمت دلاری خریده شده بوده که شانسی ارزون تر از سایت های خارجی در اومده الان. وگرنه که سایت های ایرانی همیشه قیمت ها رو چند برابر میکنن!
    توی همین فقط یک مورد رفتین چند تا سایت چک کردین و یه گذاره عمومی نوشتین؟؟؟
    امروز ۱۹ فروردین ۹۹ هست .”ساعت مچی عقربه ای مردانه ال کندال مدل K4-002″ توی دیجی کالا ۱۷۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان قیمت خورده در حالی که همین ساعت توی سایت gemnation که از معتبر ترین هاست ۳۳۹۵ دلار هست (که با توجه به دلار ۱۵.۶۰۰ میشه ۵۲.۹۶۲.۰۰۰ تومان) یعنی دیجی کالا ۳ برابر قیمت داره میفروشه این ساعت رو.
    این هم لینک اگر شک دارید: https://www.gemnation.com/watches/L.-Kendall-K4-K4-002-51933.html
    چرا انقدر نشر خبر غیر موثق و فکر نشده و بی اساس رایج شده توی کشورمون؟

  3. b deldar گفته:

    شما هم دلتان خوش است یکی نیست بگوید اخر مگر داخل یک ساعت مچی چه چیزی قرار دار دارد که این قیمت الکی روی ان گذاشته شده موتور همه شان چینی و اکثرا بدون سنگ(JEWEL) و ساخت شرکت Epson است که دو زار هم نمی ارزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز