چرا در کلان شهرها به دیوار سبز طبیعی نیاز داریم؟

ژیوار

دیوارهای سبز در گذشته به صورت طبیعی در حیاط خانه‌ها رشد می‌کردند و منظره و جلوه باطراوات و بی‌نظیری ایجاد می‌کردند. در حال حاضر رشد و گسترش زندگی آپارتمانی و تغییر شرایط زندگی باعث کم شدن ارتباط انسان و طبیعت شده است.

به گزارش کاماپرس، یکی از رویکردهای بیوفیلیک در طراحی داخلی و معماری فضای سبز، استفاده از دیوارهای سبز به کمک سازه‌های ثابت و متحرک است. اهمیت استفاده از دیوار سبز طبیعی در کلان شهر‌ها به دلیل آلودگی هوا و کمبود مناظر سبز چند برابر است.

در این گزارش اهمیت دیوار سبز طبیعی در کلان شهرها بررسی شده است.

طراحی دیوار سبز

امروزه نیاز به زحمت و سپری شدن زمان طولانی برای ایجاد دیوار سبز نیست و طراحان حرفه‌ای با استفاده از اصول مهندسی می‌توانند در کمترین زمان ممکن دیوارهای سبز را اجرا کنند. دیوارهای سبز، یکی از پرکاربردترین ایده‌ها در محوطه‌آرایی هستند و امکان اجرای آن‌ها در شکل‌ها و مدل‌های مختلف وجود دارد.

اهمیت استفاده از دیوار سبز طبیعی در کلان شهرها

آلودگی هوا در کلان شهرها و کمبود فضای سبز باعث ایجاد جو کسالت‌بار می‌شود که تاثیر منفی بر روحیه افراد می‌گذارد و به همین دلیل اهمیت استفاده از دیوار سبز طبیعی در کلان شهرها چند برابر بیشتر احساس می‌شود. استفاده از دیوارهای سبز علاوه بر ایجاد زیبایی بصری و افزایش سرانه فضای سبز، نقش موثری در بهبود کیفیت هوا و تعدیل دما دارد. دیوارهای سبز می‌توانند به خوبی نواقص ساختمان‌ها را بپوشانند و به عنوان یک عایق صوتی عمل کنند.

دریان سفر امید

انواع دیوار سبز

انتخاب نوع دیوار سبز وابسته به نوع گیاهانی بوده که قرار است روی دیوار قرار گیرند. در صورتی که از گیاهان رونده و با سرعت رشد بالا استفاده شود، روش کابلی انتخاب مناسبی است. در این روش کابل‌ها از میان اسکوپ‌های فلزی ضدزنگ عبور داده می‌شوند و با منبسط و منقبض کردن کابل، می‌توان انعطاف سازه را تغییر داد.

دیوار سبز مدولار با استفاده از پنل پیش‌ساخته گیاهان نگهداری ساخته می‌شود و نیازی به اتصال به دیوار ندارد. در دیوارهای مدولار از استیل‌های گالوانیزه استفاده می‌شود که در این روش تراکم پوشش گیاهی زیاد است. دیوارهای سبز مدولار در تراس، بالکن، لابی و روف گاردن پرکاربرد است. دیوار سبز سیمی شبکه‌ای نیز با داشتن انعطاف‌پذیری بالا برای طرح‌های پیچیده، انتخاب مناسبی است. شبکه توری سیمی به دلیل سبک بودن، قابلیت سوار شدن بر ساختمان دارد و روش مناسبی برای گیاهان بالارونده است.

دیوار سبز نمد پلیمری، یکی دیگر از روش‌های مدرن در محوطه‌سازی است. در این روش، سازه‌ای از جنس نمد ساخته می‌شود که دارای باکس‌های پارچه‌ای به شکل جیب است و امکان زهکشی گیاه را فراهم می‌کند. یکی از مزیت‌های اجرای دیوار سبز به این روش، فراهم کردن تهویه مناسب برای رشد گیاهان و همچنین تسهیل فرآیند جابه‌جایی و ترمیم گیاهان است. دیوار سبز هیدروپونیک نیز یکی از روش‌های جدید پرطرفدار است که امکان استفاده از گیاهان متنوع‌تری را ایجاد می‌کند. در ساخت دیوار سبز هیدروپونیک از خاک استفاده نمی‌شود و همه مواد مورد نیاز گیاه از طریق آب تامین می‌شود. برای اجرای این مدل به سازه‌ای لوله‌مانند برای تزریق آب به گیاه نیاز است.

اجرا دیوار سبز در کمترین زمان ممکن با “ایده سبز”

ایده سبز با تیمی متشکل از طراحان، مجریان و متخصصان فضای سبز از سال 1395 مشغول به فعالیت است. این مجموعه با هدف افزایش سرانه فضای سبز، تعداد زیادی از پروژه‌های موفق را در کارنامه‌ حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. ایده سبز با استفاده از نرم‌افزارهای سه بعدی تخصصی طراحی فضای سبز، دید کلی از پروژه ایجاد می‌کند و باعث تعامل بهتر کارفرما و مجریان پروژه می‌شود. ایده سبز در زمینه طراحی و اجرای انواع دیوار سبز، روف گاردن و تراس گاردن تخصص دارد و افراد می‌توانند برای اجرای دیوار سبز در سبک‌های مختلف و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این مجموعه مراجعه کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس https://idehsabz.co/ مراجعه کنند یا از طریق تماس با شماره تلفن‌های 09121173266، 09126494926 و 02177245295 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز