پیش فروش دناپلاس ؛ پرسودترین و پر زیان ترین خودرو فروش فوق‌العاده

لست سکند

با توجه به فاصله قیمت مصوب کارخانه و قیمت بازار در پیش فروش دناپلاس ، این خودرو پرسودترین خودرو در سیزدهمین مرحله از پیش فروش یا فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو است.

به گزارش کاماپرس، در سیزدهمین مرحله از پیش فروش ایران خودرو که از امروز چهارشنبه 29 بهمن آغاز شده و سه روز دیگر ادامه دارد یک خودروی نسبتا لوکس داخلی نیز به متقاضیان عرضه شده است.

این خودرو علاوه بر این که لوکس ترین خودرو در بین 6 محصول پیشنهادی به متقاضیان است یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن این که دنا پلاس پرسود ترین خودرو مرحله سیزدهم فروش فوق العاده ایران خودرو به شمار می رود.

سود 166 میلیونی در جیب برندگان دناپلاس

به عبارت دقیق تر اگر قیمت این خودرو را امروز در بازار جویا شوید رقم 308 تا 310 میلیون تومان به شما قیمت داده می شود و این درحالیست که قیمت مصوب دناپلاس در حال حاضر حدود 166 میلیون تومان است.

راز آسمان پایتخت

انتقادات فراوانی به قیمت گذاری خودروهایی همچون دناپلاس توسط شواری رقابت از سوی خودروسازان و برخی کارشناسان اقتصادی وارد می شود که مبنای این انتقادات رانت آفرین بودن قیمت های مصوب و غیرواقع بینانه بودن این قیمت هاست.

در واقع برندگان قرعه کشی دناپلاس با قیمت مصوبی که شورای رقابت برای این خودرو تعیین کرده از سود بیش از 140 میلیون تومانی برخوردار می شوند و این درحالیست که ایران خودرو بابت تولید و فروش این خودرو و دیگر خودروهای خود ضرر روی ضرر انباشته می کند و زیان انباشته این شرکت در حال حاضر بالغ بر هزاران میلیارد تومان است.

نکته دیگر درباره پیش فروش دناپلاس این که برخی برندگان نوبت های پیشین قرعه کشی این خودرو از تحویل نشدن خودروی خود در موعد 90 روزه شکایت و گله دارند و به نظر می رسد روند تحویل این خودرو با اختلال و کندی مواجه است.

دناپلاس در نوبت قبل پیش فروش پرطرفدارترین خودرو به شمار آمد و در این نوبت نیز به نظر می رسد رکورددار متقاضیان باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پیش فروش دناپلاس ؛ پرسودترین و پر زیان ترین خودرو فروش فوق‌العاده

  1. مممممممممممم گفته:

    یعنی ایران خودرو برای ساختن این حلب ها بیشتر از این مبلغ هزینه میکنه؟ برو داداش کمتر برای خالی کردن جیب مردم حرفای چرت و پرت بسازید

  2. حمید گفته:

    شما از کجا میدونید از فروش دنای166 میلیونی ضررمیکنند؟ قطعا سود میکنند بدون شک وگرنه اصلا تولید نمیکردند الان تولید و کم کردند تا تقاضا بره بالا و گرونتر بفروشند وگرنه 166میلیون برای دنا زیادم هست اما خودرو سازی در ایران کاملا مافیایی شدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز