پیش بینی کاهش حباب قیمت سکه در 12 روز آینده

با اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش داشته است، اما پیش بینی می شود تا ۱۲ روز آینده حباب قیمت سکه با کاهش زیادی روبرو خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، هفته گذشته و بعد از تزریق دلار آزاد به بازار شرایط بهتر شد و سکه طلا بعد از چند هفته که در جاده یک طرفه صعود قیمت بالا می رفت، با کاهش قیمتها روبرو شد.

این در حالی بود که قیمت طلا در بازارهای جهانی بالا رفته بود اما قیمت سکه و طلا در ایران یک هفته نزولی را پشت سر گذاشت.
مسعود یزدانی نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است تا ۱۰ تا ۱۲ روز دیگر آینده اقتصادی ایران وضعیت بهتری پیدا می کند. او می گوید:« به‌ هرحال طبیعی است باتوجه به اینکه آمریکا به هر دری می‌زند تا ایران را تحت فشار قرار داده تا وارد مذاکره شود؛ بنابراین در حال حاضر گویی اوج جنگ زمینی، هوایی، دریایی و… است که به دولت و ملت ایران فشار وارد می‌کند. اما قطعا طی ۱۰ تا ۱۲ روز آینده اوضاع وضعیت اقتصادی و ریالی کشور بهتر خواهد شد. آنچه که در حال حاضر مشهود است، مردم نیز دیگر رمقی برای خرید سکه، طلا، دلار و… ندارند که بخواهند با حجم تقاضای بالا، وضعیت بازار را از تعادل خارج و متشنج کنند.

قیمت سکه چقدر کاهش داشته؟

آریاک سفر

یزدانی درباره آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار و تغییرات آن نسبت به اولین روز معاملاتی هفته (یکشنبه)، به ایسنا می گوید:« در حالی که در ابتدای هفته (یکشنبه) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، در آخر هفته با کاهش یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز از ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با کاهش ۱.۵ میلیون تومانی به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

در حال حاضر هر قطعه سکه‌ طرح جدید حدود ۹۰۰ هزار تومان حباب دارد. در پایان هفته قیمت هر قطعه نیم سکه هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است که به ترتیب نیم سکه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۸۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۴۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته‌اند. »

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز و طلا ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش بینی کاهش حباب قیمت سکه در 12 روز آینده

  1. رضا گفته:

    وقتی انس جهانی طبق نظریه کارشناسان بین المللی رفت بالای دوهزاردلار شما سکه تمام رو دست کم با همین قیمت دلار ۲۹ تومنی باید ۲۰تومن پول بدی انوقته که نظریتون شنیدن داره مردم عزیز طلا همیشه در اوج بوده وخواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز