پیش بینی نرخ دلار و طلا در هفته آتی

هشدار جدی درباره قیمت دلار در سال 1403-کاماپرس
ژیوار

بررسی‌ها نشان دهنده آن است که بانک مرکزی به شکل کنترل شده در حال افزایش نرخ ارز در بازار رسمی است.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا که در ازار سال گذشته به صورت محدود در کانال 41 و 42 هزار تومانی نوسان داشت، الان و در بازار روزهای اخیر واردا کانال 45 هزار تومانی شده است.

برخی معتقدند که بانک مرکزی درصدد رشد کنترل شده نرخ ارز در بازار رسمی با هدف کاهش رانت‌های ارزی و کاهش فاصله آن با نرخ آزاد است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

گفتنی است، در حال حاضر یکی از ریسک‌های سیاسی موجو در بازار  نشست پیش‌روی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اعلام مواضع اعضای این شورا نسبت به وضعیت پرونده هسته‌ای ایران است.

به نقل از دنیای اقتصاد، این موضوع همواره منجر به هیجان در بازار شده و افزایش قیمت ارز شده است. در این میان تحلیلگران معتقدند در حال حاضر نشست شورای حکام نمی‌تواند سیگنال جریان‌سازی برای بازار ارز محسوب شود به همین دلیل ریسک سیاسی در بازار ارز چندان موثر نیست.

در هفته‌های اخیر بازار ارز غیررسمی کم عمق شده، البته نرخ دلار بعد از اینکه به کف کانال 57 هزار تومانی برخورد کرد واکنش نشان داد و کمی رو به بالا حرکت کرد. بانک مرکزی برای جلوگیری از روند صعودی، قیمت دلار رسمی را افزایش داده است.

در شرایط کنونی بیشتر مبادلات ارزی کشور در بازار رسمی انجام می‌شود و به همین دلیل حجم معاملات دلار آزاد کاهش یافته‌است. به دنبال آن قدرت جریان‌سازی معامله‌گران خرد در بازار آزاد نیز افزایش می‌یابد. در واقع رکود بازار ارز منجر شده با ایجاد یک شوک تقاضا در بازار نرخ دلار رشد چشمگیری داشته باشد.

وضعیت بازار طلا در هفته های آتی

برخی از کارشناسان معتقدند در شرایطی که هنوز رشد نقدینگی و تورم کشور در سطح بالایی باقی مانده است، تثبیت نرخ‌ ارز ممکن نیست. 

همچنین در  هفته جاری بازار معاملات طلا در واکنش به قیمت دلار و همچنین از سرگیری فعالیت طلافروشی ها به حالت عادی خود بازگشته است.

یکی از علل افزایش نرخ انواع سکه طلا در نتیجه خروج بازار از حالت رکود است. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان خرید طلا که در هفته‌های گذشته به دلیل تعطیلی طلافروشی‌ها نتوانستند اقدام کنند اکنون در حال خرید هستند و در نتیجه این رشد تقاضا نرخ طلا تغییر کرده است.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز