پیشنهاد کتاب : خاطرات مدیریت در فورد

پیشنهاد کتاب-کاماپرس
ژیوار

فورد یکی از کارخانه‌های خودروسازی است که نه تنها این صنعت بلکه روند تولید انبوه محصولات را متحول کرد. این شرکت که صاحب مکتب منحصر به فردی در تولید خودرو است، بر مدیران و کارکنانش نیز تاثیرات ماندگاری می‌گذارد.

به گزارش کاماپرس، لی آیاکوکا، مدیر ایتالیایی – آمریکایی که 8 سال بر صندلی مدیرعاملی شرکت فورد نشسته، در کتاب «خاطرات مدیریت در فورد» تجربه‌های خودش را با زبانی ساده و شیوا بیان کرده است. او 32 سال در این شرکت فعالیت کرد تا در نهایت کلید اتاق مدیرعامل را به دست آورد. آیاکوکا پس از خداحافظی با فورد به شرکت کرایسلر رفت و سال‌ها مدیریت آن مجموعه را برعهده گرفت.

هیچ کوفتی نیستم

لی آیاکوکا در اولین فصل کتاب به روزی اشاره می‌کند که از فورد اخراج شده بود. او از – به قول خودش – برج عاج و بهشت خارج شده بود و برای ادامه فعالیت به یک انبار رفت. او که تا چند هفته پیش در اتاقی حضور داشت که از سراچه هتل‌های پنج ستاره هم بزرگتر بود حال باید در دفتری فعالیت می‌کند که فقط کمی از یک کیوسک بزرگتر بود؛ با یک میز کوچک و تلفن. تا چند هفته پیش چند خدمتکار با لباس‌های سفید و تمیز از او پذیرایی می‌کردند اما حال باید از دستگاه قهوه‌ساز داخل راهرو برای خودش قهوه می‌ریخت.

او در اولین روزی که به محل کار جدیدش آمد با تعدادی خبرنگار مواجه شد که برای استقبال از مدیرعامل اخراجی فورد آمده بودند. یک گزارشگر تلویزیونی به محض مواجه شدن با آیاکوکا میکروفونش را در صورت او فرو کرد و پرسید: حالا که بعد از هشت سال ریاست به این انبار تشریف آورده‌اید، چه احساسی دارید؟

لی نتوانست به این سئوال پاسخ بدهد. وقتی از خبرنگاران دور شد، احساس درونی‌اش را بیان کرد؛ البته به شکلی که فقط خودش بشنود. او گفت: احساس می‌کنم هیچ کوفتی نیستم.

دریان سفر امید

پیشنهاد کتاب-کاماپرس

پشت پرده‌های صنعت خودرو

آیاکوکا در این کتاب ضمن مرور تجربه‌هایش از حضور در فورد و کرایسلر، روابط پنهان صنعت خودرو و روند تولد محصولات جدید را نیز روایت می‌کند. شیوه بیان این مدیر باتجربه نه تنها برای فعالان صنعت خودرو و علاقمندان به حوزه مدیریت، بلکه برای مخاطبان عام هم جذاب و گیرا است.

سوده حیدری‌نسب، مدیرعامل شرکت کرمان‌تابلو در یادداشتی که در ابتدای کتاب درج شده، آورده است: آنچه در این کتاب، درباره درک مشکلات سازماندهی، تشخیص راه حل، رهبری تیم مناسب، ارتباطات، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه می‌خوانیم تا حد زیادی می‌تواند در خدمت پر کردن خلا (کتاب‌های مدیریتی) قرار گیرد.

به نظر حیدری‌نسب، مخاطب با خواندن این کتاب پندهای بسیاری می‌آموزد و می‌تواند در تصمیم‌های روزمره مدیریتی یا طراحی راهبردهای درازمدت از مطالب این کتاب بهره بگیرد.

«خاطرات مدیریت در فورد» با ترجمه محمدابراهیم محجوب زمستان سال 1401 برای دومین بار توسط انتشارات لوح فکر در 500 نسخه منتشر شد. این کتاب 162 صفحه‌ای را می‌توانید با قیمت 85 هزار تومان از سایت انتشارات لوح فکر سفارش دهید.

پیشنهاد کتاب-کاماپرس

انتهای پیام

 
مرتبط با : انتشارات لوح فکرکرمان تابلوسوده حیدری نسب
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز