پژو 206 صندوق دار و پژو 405 رکورد گرانی 7 ساله را شکستند

ژیوار

بررسی قیمت ها در بازار خودرو حاکی از آن است که از سال 1392 تا کنون پژو 206 صندوق دار با 784 درصد افزایش قیمت، رکورد دار گرانی در بازار خودرو است و رتبه دوم گرانی نیز با فاصله ای اندک به پژو 405 تعلق دارد.

به گزارش کاماپرس، بررسی آمار و ارقام قیمت ها نشان می دهد در هیچ دوره ای از تاریخ خودروسازی و بازار خودرو ایران شاهد رکوردشکنی های قیمت خودرو، چنان که در فاصله سال های 1392 تا 1399 گرانی گریبان گیر این بازار شد، نبوده ایم.

در 7 سال اخیر که از قضا دوره دولت یازدهم و دوازدهم بوده است شدیدترین تحریم تاریخ ایران در کنار سیاست های نادرست اقتصادی و ساختارهای معیوب اقتصاد کشور، تورم را در بازار خودرو چنان به اوج رساند که نظیر آن در جهان اگر نگوئیم بی سابقه، قطعا کم سابقه است.

جدولی که نود اقتصادی از مقایسه قیمت خودروها در بازه زمانی پایان دولت دهم – سال 1392 – تا امروز منتشر کرده ، اطلاعات قابل تاملی در مورد گرانی سرسام آور خودروها در اختیار ما می گذارد.

پژو 206 صندوق دار ؛ قهرمان گرانی با بیش از 270 میلیون افزایش قیمت!

دریان سفر امید

بر اساس این جدول خودرو پژو 206 SD یا همان پژو 206 صندوق دار با رشد 784 درصد قیمت طی 7 سال گذشته رکورد دار گران شدن در بازار خودرو است. به این معنی که قیمت این خودرو در پایان دولت دهم (خرداد سال 1392) حدود 34 میلیون و 500 هزار تومان بوده و در سال 1399 به 305 میلیون رسیده و افزایش 784 درصدی را ثبت کرده است.

رتبه دوم گرانی طبق این جدول متعلق به خودروی پرتیراژ دیگری از خانواده پژو به نام پژو 405 است. این خودرو در سال 1392 به قیمت 24 میلیون تومان معامله می شده، حال آن که اکنون قیمت این خودرو به 210 میلیون تومان رسیده است.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

شایان ذکر است اطلاعات این جدول هنوز با تازه ترین تحولات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هماهنگ نشده و از این نظر شاید قیمت برخی خودروها امروز در بازار با قیمتی که در این جدول درج شده مغایرت داشته باشد.

این مغایرت نیز به این سبب است که با اخباری که قوت گرفتن احتمال پیروزی ترامپ را منعکس می کند قیمت ها در بازار خودرو ایران متورم می شود و برعکس با اخباری که احتمال پیروزی بایدن را پررنگ تر نشان می دهد، حباب قیمت در بازار خودرو فروکش می کند. به همین دلیل قیمت ها در روزهای اخیر در بازار خودرو کاملا بی ثبات است.

در ادامه جدول تغییرات قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی را در 7 سال اخیر به روایت نود اقتصادی مشاهده می کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پژو 206 صندوق دار و پژو 405 رکورد گرانی 7 ساله را شکستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز