ال 90 با طراحی جدید و به‌روز در سایپا تولید می‎شود

ال 90 یا همان تندر 90 که با تحریم های آمریکا دچار مشکل قطعه شده و به تدریج از خط تولید خودروسازان خارج شده بود، با بومی سازی قطعات و با شکل و شمایل جدید به خط تولید باز می گردد.

به گزارش کاماپرس، طرفداران خودرو ال 90 که پیش از این با خروج این خودرو از بازار ایران مواجه شده بودند اکنون می توانند به بازگشت دوباره ال 90 یا همان تندر 90 به بازار امیدوار باشند چرا که بر اساس اظهارات مسئولان سایپا قطعات این خودرو در حال بومی سازی و داخلی سازی است.

با متوقف شدن تولید ال 90 قیمت این خودرو نیز در بازار به نحو تصاعدی روبه افزایش گذاشته و بازگشت آن به خط تولید می تواند به کاهش قیمت کمک کند، گرچه موعدی که برای ورود ال 90 ایرانی و بومی سازی شده به بازار اعلام شده آنقدر دیر است که نمی توان انتظار داشت قیمت این خودرو به زودی در بازار کاهش یابد.

تغییر ظاهری در ال 90 ایرانی

بنا به اعلام سایپانیوز جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این باره گفته است : ال۹۰ بومی‌سازی شده و منطبق با استانداردهای ۸۵گانه توسط گروه خودروسازی سایپا طراحی، تولید و تا ۱۸ ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

وی افزوده است: تا قبل از شروع تحریم‌های جدید صنعت خودرو در تولید ال۹۰ تا حدود ۴۵ درصد به قطعات شرکت رنو فرانسه وابسته بودیم، بنابراین زمانی که صنعت خودرو مورد تحریم قرار گرفت و شرکت‌های خارجی همکاری‌های خود را قطع کردند، تولید ال۹۰ نیز متوقف شد.

سلیمانی این را هم گفت که میزان ساخت داخل خودروی یاد شده به ۸۵ درصد خواهد رسید و از طرفی این خودرو که در گذشته تنها با استانداردهای ۵۵ گانه منطبق بود اکنون این قابلیت را پیدا خواهد کرد که استانداردهای ۸۵ گانه را با موفقیت پاس کند.

وی بیان کرد: با تغییرات جدید در موتور، گیربکس و قطعاتی که توسط رنو فرانسه تامین می‌شد گروه خودروسازی سایپا می تواند ال۹۰ ایرانی را با شکل و نمای بیرونی جدید و به‌روز تولید کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “ال 90 با طراحی جدید و به‌روز در سایپا تولید می‎شود

  1. عباس گفته:

    این ماشین به صورت هاچ بک و موتور و گیربکس تیبا استفاده میشه و هیچ ربطی به خودرو رنو نداره لطفا اطلاعات دقیق در اختیار مردم قرار دهید

  2. مصطفی گفته:

    اینبار میخاین چ آش شله قلمکاری به اسم ال ۹۰ با قیمت بالابه خورد ملت بدین
    بدنه ال نود موتور پراید تقویتی

  3. ممدجواد ناظریف فنچ زاده گفته:

    موتور و گبربکس تیبا رو کوئیک رو ساینا رو شاهین و حالا بروی ال 90. و در آینده بروی هواپیما و هلیکوپتر و تانک و موشک. علی برکت الله شديدا ‌.

  4. امیررضا گفته:

    پراید بسازید ولی قطعه با کیفیت توش به کار ببرید به قرآن بهتر از هر چیزی هست

    پلاستیک خشک حذف کنید به خدا خیلی بهتر میشه

  5. ابراهیم گفته:

    ال 90 پلاستیکی بسازید! هیچ مشکلی نیست این مردم مظلوم بخاطر گناهانشو در زندگی‌های قبلی دارن تقاص پس میدن

    40 سال ‌(تجربه تناسخ)

  6. سینا گفته:

    به نظر من همین ماشین های جدید که خودروسازها به برکت تحریم رونمایی کردن و میخان بسازن شرف داره به گردن کج کردن به شرکای نامرد غربی و شرقی به خصوص پژو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز