پژو پارس ۳۰ میلیون کمتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد

شورای رقابت برای ۶ ماه آینده قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا را افزایش داده است، اما مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعتقاد دارد این افزایش قیمت‌ها چاره کار نیست و بعضی خودروها مثل پژو پارس ۳۰ میلیون تومان زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسد.

به گزارش کاماپرس، سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت معتقد است شورای رقابت خیلی دیر قیمت خودرو را افزایش داده و این تعلل ضرر و زیان‌هایی را به خودروسازان تحمیل کرده است.

او در این باره می گوید: خودرو از سر هم بندی قطعات تولید می‌شود و باید قیمت قطعات بررسی شود.این افزایش قیمت‌ها واقعا چاره کار خودروسازان نیست؛ اصلا فرمول قیمت گذاری شورای رقابت و شیوه محاسبه قیمت جوابگوی مشکلات خودروسازها نیست.

مثلا IC که جزو قطعات خودرو است و همه خودرو سازان دنیا آن را  وارد می‌کنند از ۲ یورو به حدود ۲۵ یورو رسیده است. مس و ورق فولاد هم افزایش قیمت زیادی داشته است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

به گفته مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت به جز کوئیک که با قیمت بازار متعادل شده‌ در اغلب خودرو‌ها شرکت‌ها در حال زیان دادن هستند. او در ادامه به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: ایران خودرو مجبور به کاهش تیراژ تولید پژو پارس شده است ،چرا که روی هر خودرو پژو پارس حدود ۳۰ میلیون تومان ضرر می‌دهد. این زیان باعث می‌شود سبد محصولات تولیدی خود را به سمت محصولات با زیان کمتر سوق دهد و ممکن این خودرو‌ها در توان خرید همه مردم نباشد.

طبق اعلام مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت شرکتهای خودرو سازی در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان ضرر کرده اند. او در پایان می گوید: از سال گذشته تعداد زیادی از پروژه‌های استاندارد را منوط به رفع مشکلات قیمت گذاری خودرو کرده بودیم و وعده حل این مشکل داده شده بود، اما امروز این شرکت‌ها با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان مواجه است.

آیا شورای رقابت حاضر است در قبال این اختلاف و استاندارد‌های اجرایی نشده پاسخگو باشد و مسئولیت عقب افتادن پروژه‌های استاندارد سازی و توسعه محصول را بپذیرد؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پژو پارس ۳۰ میلیون کمتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد

  1. عیعصی گفته:

    یکی اجبارت نکرده ماشین بزنی.تازه الانم تو بازار ازاد میفروشین. ب ضررت راضی نیستیم برو کنار یکی دیکه بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز