پول بیمه بیکاری چقدر است؟

با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بسیاری از کسانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور کار خود را از دست داده‌اند در سامانه درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کردند اما پرسشی که این روزها ذهن بسیاری از متقاضیان این بیمه را به خود مشغول کرده، این است که بالاخره، پول بیمه بیکاری چقدر است؟

به گزارش کاماپرس، حدود دو ماهی است که از ظهور کرونا در کشور می‌گذرد و متاسفانه کسب‌وکارهای بسیاری در اثر تبعات جانبی این ویروس کشنده به اجبار دست از فعالیت کشیده‌ و این موضوع منجر به بیکاری یا مرخصی اجباری بسیاری از شاغلین شده است.

در همان روزهای ابتدایی اسفند ماه بود که محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار توئیتی ار راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری به صورت غیرحضوری خبر داد که تعداد بسیاری از افرادی که شغل خود را در مدت 30 روز پیش از ثبت درخواست از دست داده بودند، اقدام به ثبت نام در این سامانه کردند تا در مرحله بعد با استفاده از کد رهگیری که در پایان مراحل ثبت درخواست دریافت کردند، نسبت به تکمیل حضوری درخواست خود در دوران پساکرونا، اقدام کنند. اما سوالی که این روزها بسیار مطرح می‌شود، این است که با این همه بالا و پایین، در نهایت چه مبلغی به مشمولان بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد؟

نحوه محاسبه مقرری بیمه بیکاری

طبق اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، نحوه محاسبه مقرری بیمه بیکاری به شرح زیر است:

بیمه بیکاری

آریاک سفر

افرادی که در شروع بیمه بیکاری دارای ۵۵ سال سن و یا بیشتر باشند، مادامی که مشغول به کار نشده‌اند، در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند تا رسیدن به سن بازنشستگی، تخت پوشش بیمه بیکاری باقی بمانند.

چه مبلغی به مشمولان بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد؟

محاسبه میزان مبلغ بیمه بیکاری توسط سازمان تامین اجتماعی تعیین می‌شود. میزان واریز مبلغ بیمه از تاریخ بیکاری محسوب و مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جزو سوابق پرداخت حق بیمه از نظر بازنشستگی، ازکار افتادگی و فوت محسوب می‌شود.

مطابق بند ب (ماده ۷) قانون بیمه بیکاری، میزان مقرری بر اساس ۹۰ روز آخر بیمه شده و به میزان ۵۵ درصد و به ازای افراد تحت تکفل (جداکثر تا ۴ نفر)، ۱۰ درصد حداقل دستمزد افزوده خواهد شد. در هر حال، مجموع دریافتی نباید از حداقل دستمزد کمتر و از ۸۰ درصد متوسط دستمزد یا حقوق وی بیشتر باشد.

 

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

11 دیدگاه برای “پول بیمه بیکاری چقدر است؟

  1. مسعود ترابی گفته:

    سلام خسته نباشید بنده تا بهمن ماه بیمه بیکاری گرفتم یعنی ۱۵ اسفند آخرین پولو گرفتم الان تو قرنطینه هستیم خواستم بدونم من درآمدی ندارم چی کار کنم

    • shahab گفته:

      واین که الان کد رهگیری واسه ماها اومد باید دوباره منتظر پیامک سازمان باشیم چیکار باید انجام بدیم دقیقا واینکه شما دوست عزیز از تاریخ واریزی خبر فوری نداری یا هنو بعد ۵۰ روز باید تحمل کنیم ومنتظر بمونیم

  2. ساسان گفته:

    من ک اخرش نفهمیدم چقدر میدن من هفت سال سابقه دارم از اول فروردین تا اخر اددیبهشت تعطیل هستیم الان هزار تومن ندارم خرج زنو بچم کنم هفته پیش النگوی زنمو فروختم دادم جای قستو اجاره خونه و خرجی با این گرونی الان چ خاکی تو سرم بریزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز