پنج نکته کلیدی درباره مهاجرت کاری و شغلی به ایتالیا

ایتالیا سال‌هاست که به یک مقصد مهم مهاجرتی برای ایرانی‌ها تبدیل شده است. طبق آمار سال ۲۰۲۱ اداره مهاجرت ایتالیا تعداد خارجی های مقیم این کشور ۵,۱۷۱,۸۹۴ میلیون بوده که ایرانیان مقیم ایتالیا ۱۲,۱۹۲ نفر از آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بیش از یک دهه است که با تغییر سیاست‌های پذیرش مهاجر در ایتالیا، این کشور به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی ایرانی‌ها تبدیل شده است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید شاید دانستن این پنج نکته کلیدی برای مهاجرت به ایتالیا ضروری باشد.

بیشتر بخوانید:

۱. آیا ایتالیا مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری است؟

ایتالیا اگرچه هشتمین اقتصاد مهم دنیاست و در صنایع فلز کاری، ماشین آلات و مواد شیمیایی و همچنین کشتی سازی و پتروشیمی وسایل الکترونیکی از مهمترین صنایع آن به حساب می‌آیند ولی بیش از یک دهه است که با بحران کار دست و پنجه نرم می‌کند. آمار بیکاری در این کشور بالاست و برای همین فرصت‌های کاری کمتری به خارجی‌ها و مهاجران می‌رسد. از این رو اگر قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارید باید بدانید که گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما قرار ندارد.

آریاک سفر

۲. ایتالیا به مهاجرین ویزای کاری می‌دهد؟

ایتالیا هم مثل بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مهاجرانی که قصد زندگی در این کشور را دارند ویزای کاری می‌دهد. اما برای اینکه ویزای کاری دریافت کنید باید حتما یک پیشنهاد کاری از کارفرمای ایتالیایی داشته باشید.

۳. برای دریافت ویزای کاری به چه مدارکی نیاز دارید؟

برای دریافت ویزای کاری لازم است مدارک زیر را آماده کنید. مهم‌ترین مدرک در این میان همان داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای ایتالیایی است. اما مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری در ایتالیا عبارتند از:

-پاسپورت معتبر

-مدارک شناسایی متقاضی

-مدارک تحصیلی

-رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)

-گواهی عدم سو پیشینه

-مدارک مهارت های زبان ایتالیایی

-2 قطعه عکس جدید پاسپورتی

-پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت

ا-ثبات محل سکونت

۴. مشاغل مورد نیاز در ایتالیا

ایتالیا مثل خیلی از کشورهای اروپایی به دنبال نیروهای فنی کشورهای توسعه‌نیافته یا در حال توسعه است. برای همین در میان فرصت‌های شغلی این کشور رشته‌های مهندسی خواهان بیشتری دارند. بر اساس گزارش وب‌سایت‌های کاریابی در حال حاضر فعالان در این مشاغل در ایتالیا بیشتر از سایر مشاغل به دنبال استخدام نیرو هستند:

-مشاغلی در زمینه کامپیوتر و الکترونیک

-آموزش و پرورش

-مهندس مکانیک و تکنولوژی

-سونوگرافی بالینی

-مدیر فروش

-فروشنده خدمات اجرایی

-معمار برجسته

-مدیر عملیات

-مددکار

-مهندس IT و شبکه

۵. درآمد در ایتالیا چقدر است؟

درآمد کارکنان در ایتالیا به موارد متعددی مانند سن، جنسیت، تخصص و رشته کاری دارد. با این حال متوسط درآمد ماهیانه در کشور ایتالیا در سال 2022، در حدود 3,650 یورو تعریف شده است.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان با سال‌ها تجربه می‌تواند فرصت مهاجرت تحصیلی در کشورهای کانادا، آمریکا، آلمان، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، سوئد، اتریش و مجارستان را برای شما فراهم کند. همچنین کارشناسان این مجموعه می‌توانند در زمینه مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری هم به داوطلبان مشاوره بدهند.

همچنین مجموعه های اصطهباناتی، سروش فردا، الواپلای و آرال گام نیز این خدمات را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آتیه آفرینانآرال گاماصطهباناتیالواپلایسروش فردا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز