پالایش یکم با رفع ابهام 4 نماد پالایشی در انتظار تصمیم سرمایه گذاران

دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله دولتی با نماد پالایش یکم در حالی امروز و فردا – شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریورماه 99 –  دو روز پایانی مهلت پذیره نویسی خود را سپری می کند که 4 نماد پالایشی موجود در پرتفوی این صندوق امروز بازگشایی شدند.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از سهامداران و فعالان بازار سرمایه تصمیم گیری برای پذیره نویسی پالایش یکم را به بازگشایی نمادهای موجود در این صندوق موکول کرده بودند چرا که به باور آنها سرمایه گذاری در این صندوق امری نبود که با اطلاعات مبهم بتوان درباره آن تصمیم دقیقی گرفت.

اکنون به نظر می رسد آن دسته از سرمایه گذاران که برای خرید یونیت های این صندوق در انتظار گشایش نمادهای چهار پالایشگاه اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز بودند می توانند با کشف قیمت جدید این 4 نماد ، ارزیابی بهتری درباره ارزندگی پالایشی یکم و افق پیش روی این سهام داشته باشند.

شپنا، شتران، شبندر و شبریز بازگشایی شدند

بنا به اعلام بورس پرس اکنون این سهامداران می توانند با دید بهتری اقدام به پذیره نویسی پالایش یکم کنند چرا که نماد چهار شرکت پالایشی بورسی موجود در این صندوق امروز شنبه 29 شهریورماه 1399 بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با ساز و کار حراج، آماده معامله شدند.

آریاک سفر

پیش از این سازمان خصوصی سازی مهلت پذیره نویسی پالایش یکم را تا یکشنبه 30 شهریورماه 99 تمدید کرده بودند اما این تمدید با بسته بودن نمادهای شپنا، شتران، شبندر و شبریز مورد انتقاد فعالان بازار قرار گرفته بود.

شایان ذکر است، نماد شش شرکت های پالایشی که 4 نماد موجود در صندوق پالایش یکم نیز جزو آنها بودند از 13 شهریور به دلیل شفاف سازی درباره تغییر نرخ خوراک تا 26 شهریور مشمول تعلیق شده بود که نماد دو پالایشگاه شیراز و لاوان حاضر در فرابورس از 24 شهریور بازگشایی شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پالایش یکم با رفع ابهام 4 نماد پالایشی در انتظار تصمیم سرمایه گذاران

  1. ضیامهر عبداللهی گفته:

    بسمه تعالی
    سلام علیکم
    نظر به اینکه شروع و اتمام هراقدامی نیاز به برنامه دارد وبرنامه ایکه در آن نظرات کارشناسان با تجربه و تحلیلگر حرفه ای دخیل باشد و برای روز مبادا چندین سناریو را پیش بینی کنند ودر هنگام عمل هم مخصوصا در چنین زمانیکه بازار شکننده هست وهنوز ترس مردم از بین نرفته در نیم ساعت اول با حضور تیمی که دارای اختیارت و تصمیم ساز و تصمیم گیر بر پیشرفت کار نظارت کنند ولی متاسفانه در کشور ما از این کار خبری نیست ، چنانچه بر هیچکس پوشیده نیست چندین نماد را بخاطر ریزش چندین روز بسته نگه داشتند ولی برای بازگشایی هیچ تدبیری نه اندیشیده بودند وهیچ یک از آنهارا در زمان مناسب باز نکردند و همین عمل آنها باعث شد شاخص در هنگام باز شدن نمادها شاخص کل قابل ملاحظه ی افت کرده و حتی شاخص کل هم وزن هم منفی شد برای مثال در زمان بازگشایی وبملت ، خودرویها، و پالایشیها وچندین نماد دیگر شاخص کل به مقدار زیادی پایین آمده وشاخص کل هموزن هم کلا رشد منفی داشته. بنظراین حقیر اگرمشکل مدیریت بازار سرمایه حل بشود و مسئولین عزیز مدتی در خصوص بورس و گشایش افتصاد و حل مشکل اقتصادی اظهار نظر نفرمایند ویا در صدد باز کردن قفل بر نیایند بازار سرمایه راه خود را خواهد یافت چون در اذهان عمومی مسئولین دولتی وبورسی به چوپان دروغگو مشهور شده اند چیزی که اعیان است چه حاجت به بیان است از محضر دوستان خوهش میکنم در دو ماه گذشته کدام مسئول در خصوص بورس مطلبی گفته اند ویا قولی داده اند وبه آن عمل کرده اند به ما هم بفرمایند تامرحمی شود بر زخم ما. لذا پیشنهاد میشود چهار پنج نفری از دوستان و کارشناسان و ریش سفیدان با تجربه از بین سهامداران عزیز رهبری گروه جهت جمع آوری نظرات کارشناسان و سهامداران وانتقال آن به مسئولین عهده دار شوند تا شاید خودمان نسبت به رفع خطاها و اشتباهات گذشته خاتمه بدهیم والا از گردانندگاه امروز بازار کاری جز قول دادنهای دروغین بر نمی آید موفق و پیروز باشید ان شاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز