پالایشی یکم ؛ دومین صندوق ETF دولتی از فردا با 20 درصد تخفیف پذیره‌نویسی می‌شود

پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولتی با نام پالایشی یکم به عنوان یکی از امیدهای بازگرداندن بازار بورس به مدار رونق، از فردا با 20 درصد تخفیف آغاز می شود و تا پایان روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، براساس اظهارات وزیر اقتصاد قرار بود که پذیره نویسی پالایشی یکم در مرداد ماه آغاز شود اما با یک ماه تاخیر در شهریور ماه انجام می شود، دومین صندوق ای تی اف دولتی(صندوقی شامل باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه) در حالی پذیره نویسی می شود که همچنان انتقادات بسیاری به صندوق دارا یکم وارد است و حتی این احتمال می رفت که دومین صندوق دولتی ارائه نشود.

دارای یکم با مشکلات عدیده ای مواجه بود، مثلا دامنه نوسان آن تا ۱۰ درصد محدود شد و بسیاری از سهامداران به این اقدام واکنش منفی نشان دادند، همچنین برخی سهامداران نسبت به نبود واحدهای این سهام در پرتفوی خود گلایه کردند و از غیرقابل معامله بودن آن ناراضی بودند.

همچنین زمانی که ارزش سهام بالا بود امکان معامله وجود نداشت و وقتی ارزش آن کاهشی شد امکان معامله برای برخی سهامداران ایجاد شد و همین موضوع انتقادها به صندوق دارای یکم را افزایش داد.

سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، ۵۰ میلیون ریال (پنج میلیون تومان) تعیین شده، پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.
500 واحد سرمایه گذاری، حداکثر میزان خرید

آریاک سفر

اخبار مهم بورس را بخوانید:

به گزارش ایسنا، حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی دارای کد ملی، پس از کسر میزان سرمایه گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم، ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری است. پذیره‌نویسی به صورت هم زمان از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور برای هر شخص حقیقی دارای کد ملی امکان پذیر است.

پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی توسط سازمان خصوصی سازی به صندوق واگذار خواهد شد.

پنج درصد از مبلغ جمع آوری شده دردوره پذیره نویسی به بازارگردانی واحدهای سرمایه گذاری در همان صندوق تخصیص خواهد یافت و جزو دارایی های صندوق محاسبه می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “پالایشی یکم ؛ دومین صندوق ETF دولتی از فردا با 20 درصد تخفیف پذیره‌نویسی می‌شود

  1. سیدحسین گفته:

    چراحداقل ونگفته عقل کل!؟شماخبرنگاراهم تماشاگریدفقط!به جای سوال درست ازمسعولین!نه فقط مطیع امرشون باشیدوهرچیبگندبگیدچشم!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز