ورق مس از کجا بخریم؟

ورق مسی-کاماپرس

ورق مس به علت انعطاف و خاصیت شکل‌پذیری بالا، به یکی از ابزار و وسایل پرکاربرد در صنایع و حتی خانه‌های ما تبدیل شده است. از کاربردهای مهم ورق مس که بر قیمت ورق مس نیز موثر است، می‌توان به تولید انواع لوله مسی، سیم‌های برق، وسایل آشپزخانه و غیره اشاره کرد.

به گزارش کاماپرس به نقل از آیرومارت، مس یکی از کاربردی‌ترین فلزات در صنایع محسوب می‌شود؛ این فلز علاوه بر قابلیت فرم‌پذیری دارای مزایای بسیاری مانند رنگ ماندگار، عدم احتراق‌پذیری و هدایت الکتریکی بسیار زیاد است. ضمن این‌که زیبایی ورق مس سبب شده تا هنرمندان نیز در تولید آثار هنری از این محصول استفاده کنند. قیمت ورق مس و محصولات تولیدی از این ورق مانند قیمت لوله مسی به مرغوب بودن آن بستگی دارد؛ با وجود این، توجه به ویژگی‌های کیفی ورق مسی در هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. کاماپرس در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای مهم ورق مس می‌پردازد.

خرید ورق مس از آیرومارت

در تامین هر کالایی، خرید از یک مرکز معتبر و شناخته‌شده الزامی است. بازرگانی‌های متعددی در زمینه خرید انواع مقاطع فولادی و فلزی فعالیت دارند که آیرومارت، یکی از برترین‌هاست. متقاضیان خرید ورق مس برای اطمینان از کیفیت کالا، می‌توانند به آیرومارت اعتماد کنند.

ثبت سفارش خرید ورق مسی از آیرومارت به دو صورت اینترنتی و از طریق آدرس iromart.com و تلفنی از طریق شماره تلفن 02145306 امکان‌پذیر است. شما می‌توانید سوالات خود را با کارشناسان آیرومارت در میان بگذارید و متناسب با نیاز خود، خرید کنید.

ورق مسی-کاماپرس

ورق مس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

برای تولید ورق مس، ابتدا شمش‌های مسی در کارخانه‌ از مراحل مختلفی گذرانده شده و پس از ذوب شدن به وسیله غلطک‌های سنگین نورد شده و نهایتا به ورق نازک مس تبدیل می‌شود. ورق مس در انواع مختلفی بسته به ضخامت و ابعاد آن تولید شده و در اختیار صنایع مختلف قرار می‌گیرد. ویژگی‌های مهم ورق مس که سبب محبوبیت آن در صنایع شده است، شامل مقاومت بالا در برابر خوردگی، هدایت حرارتی، استحکام کششی حتی بالاتر از فولاد، قابلیت ماشین‌کاری، قابلیت جوشکاری، شکل‌پذیری و رسانایی الکتریکی بالای آن است.

آریاک سفر

ورق مس با توجه به ویژگی‌های متعدد آن، دارای کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف است و قیمت ورق مس نیز بر همین اساس و چند معیار دیگر تعیین می‌شود. این کاربردها در ادامه معرفی شده است.

کاربرد ورق مس در معماری و ساختمان سازی

یکی از ویژگی‌های قابل توجه ورق مس برای معماران، مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و انواع شرایط آب و هوایی است. این ویژگی سبب شده تا ورق مس در انواع استفاده داخلی و خارجی ساختمان کاربرد داشته باشد. از جمله این کاربردها، استفاده از ورق مس در سقف، ناودان، طاق، سرریز، روکش دیوار و انواع اتصالات ساختمانی است.

کاربرد ورق مس در لوله کشی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ورق مس به‌ویژه در ساختمان‌سازی، تولید انواع لوله مسی است. با توجه به قرارگیری لوله‌های ساختمانی در معرض هوا، مس برای آن‌ها به مانند یک لایه عایق عمل کرده و از آن‌ها در برابر خوردگی و آسیب‌های ناشی از شرایط آب و هوایی محافظت می‌کند.

کاربرد ورق مس در خودرو سازی

رسانایی الکتریکی بسیار بالای مس و همچنین مقاومت آن در برابر شرایط آب و هوایی، سبب محبوبیت این فلز در میان خودروسازان شده است. در حال حاضر مقادیر بسیار بالایی از مس در اتصالات الکتریکی و غیرالکتریکی خودروها به کار رفته و از جمله آن می‌توان به استفاده در قطعات داخلی سنسورها و لوازم برقی خودرو اشاره کرد. ضمن این‌که استفاده از فلز مس با گسترش صنعت تولید خودروهای برقی و هیبریدی، افزایش خواهد یافت.

کاربرد ورق مس در صنعت برق

ورق مس همانطور که گفته شد هدایت‌کننده جریان الکتریکی است و با رسانایی بالا به خوبی این امواج را هدایت می‌کند. از این رو یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ورق، در صنعت برق و در تولید انواع تجهیزات الکتریکی است. از جمله کاربردهای آن، تولید بخش اصلی موتورها و تبدیل‌کننده‌ها، انواع کابل برق، کلید و پریز و غیره است.

کاربرد ورق مس در آثار هنری

قابلیت شکل‌پذیری بالای ورق مس در کنار قابلیت‌های دیگری چون زیبایی و رنگ ثابت و همچنین دوام و طول عمر بالای آن، سبب شده تا به عنوان یکی از مواد اولیه در تولید انواع وسایل تزئینی، ظروف، جواهرات و مانند آن شناخته شود.

کاربرد ورق مس در صنایع

ورق مس یکی از مهم‌ترین فلزاتی است که در صنایع بزرگ از جمله نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. از جمله استفاده‌های این محصول در صنایع، مبدل‌های حرارتی، ماشین‌آلات چاپ مسی، پوشش مخازن مانند مخازن تخمیر و همچنین تولید دیگ‌های صنعتی است.

ورق مسی-کاماپرس

قیمت ورق مسی و محصولات آن

قیمت ورق مس به عوامل متعددی از جمله کیفیت و قیمت مواد اولیه، قیمت جهانی فلز، قیمت دلار، عرضه و تقاضا برای خرید و غیره بستگی دارد. از این رو، قیمت روز ورق مس بسیار متغیر بوده و با نوسان بسیاری روبه‌رو است. بنابراین برای اطلاع از قیمت ورق مس باید قیمت آن را به صورت روزانه از منابع معتبر استعلام بگیرید.

قیمت محصولات ورق مس مانند قیمت لوله مسی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در هنگام خرید لوله مسی ابتدا باید نوع کاربرد و نیاز خود را مشخص کنید، چرا که قیمت لوله مسی با توجه به ابعاد و ضخامت آن متفاوت است. قیمت لوله مسی نیز به مانند ورق مس روزانه متغیر بوده و نیاز به استعلام دارد.

استعلام قیمت ورق مس از مجموعه آیرومارت

آیرومارت مجموعه‌ای با برخورداری از توان فنی و تخصص پیشکسوتان صنعت فولاد، با هدف تامین نیازهای مشتریان و فراهم آوردن شرایط خریدی آگاهانه در این زمینه فعالیت می‌کند. خدمات مجموعه آیرومارت شامل تامین انواع مقاطع فولادی و محصولات فلزی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بـازرگانـی و بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص است.

از جمله خدمات این مجموعه فراهم شدن قابلیت استعلام قیمت روز ورق مس و محصولات آن مانند قیمت لوله مسی است. البته در مواردی که قیمت به شکل کیلویی محاسبه می‌شود، برای به دست آوردن قیمت مس، تنها کافی است تا قیمت هر کیلو ورق مس در وزن کل ورق ضرب شود.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز