وبینار کارآفرینی بومیکس برگزار شد

وبینار کارآفرینی شتابدهنده بومیکس، صبح امروز – 30 دی‌ماه – به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. به گزارش کاماپرس، پنل اول وبینار امروز به مدیریت رامین فاضل، مدیرعامل شرکت لیوژن فارمد با محوریت موضوع «آیا جوانان آینده‌سازان کشور اند؟» برگزار شد. مهمانان این پنل امیرفرشچی، مدیرعامل شرکت آریوژن فارمد، کیارش عباس‌زاده، بنیان‌گذار زودفود و سوگل ثابت‌فر، مدیر و بیناگذار شرکت شفاجو بودند. رضا زعفریان، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی از دیگر مهمانان این برنامه بود و پس از او سارا رادیان، مشاور و مدرس کارآفرینی سخنانی درباره عوامل شکست کسب و کارهای نوپا، الگوی فرآیند کارآفرینی گارتنر و چیستیِ شتابدهنده‌ها ایراد کرد. فرشچی و ثابت‌فر در این پنل درباره دیدگاه مثبت به جنیست صحبت کردند و به گفتگو پیرامون مسائل مربوط به مهاجرت جوانان، اهمیت زمان دانشجویی، جوانگرایی و نقش دولت در آن پرداختند. در ادامه، پیام ویدئویی مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری، با موضوع «چرا شتابدهنده؟ چرا بومیکس؟» پخش شد. این ویدئو در صفحه‌ اینستاگرام لیوژن قابل مشاهده است.

دومین دوره شتابدهی بومیکس
شتابدهنده بومیکس در این وبینار اعلام کرد که دومین دوره شتابدهی خود را با شعار «گامی نو، طرحی نو، بومی نو» با همکاری لیوژن فارمد برگزار می‌کند.
فاضل در ادامه خاطر نشان کرد: واژه بومیکس به بومی‌سازی و بیوتکنولوژی اشاره دارد. ما نقش خود را صفر تا صد می‌دانیم، یعنی از مرحله آموزش افراد، ارائه ایده‌ها و بعد از آن تیم‌سازی و کمک به تیم‌ها برای اینکه ایده‌های خود را پخته‌تر کنند. ما در بومیکس همچنین به تیم‌ها کمک می‌کنیم تا سرمایه‌گذار جذب کنند.در آخر، رامین فاضل به معرفی بومیکس و فعالیت‌ها و خدماتش پرداخت و تاریخچه به وجود آمدن آن را روایت کرد. او توضیح داد: بومیکس دارای دو قسمت تیم لیوژن فامد و تیم دانشکده کارآفرینی است. این شتابدهنده حتی تمهیداتی برای اسکان شرکت‌کنندگان غیرتهرانی پیش‌بینی کرده است.
فاضل در پایان صحبت‌هایش خطاب به دانشجویان و جوانان مشتاق به فعالیت در حوزه استارتاپی گفت: ما از یکشنبه 5 بهمن‌ماه ثبت‌نام فاز صفر و پیش‌مرحله شتابدهی را شروع می‌کنیم. لازم نیست هیچگونه توانمندی یا تخصصی داشته باشید و مهم‌ترین بخش این است که آدم‌های باانگیزه‌ای باشید، پتانسیل داشته باشید و بتوانید وقت بگذارید. مراحل شش هفته خواهد بود و ما برای پذیرش حدود 60 نفر ظرفیت کافی داریم.مدیرعامل لیوژن فارمد، درباره نقش این شرکت گفت: بومیکس به زودی به‌عنوان یک نهاد مستقل حقوقی ادامه کار خواهد داد. بومیکس زائیده لیوژن فارمد است و بعد از اینکه راه رفتن یاد گرفتن به زندگی مستقل خود ادامه می‌‌دهد و برای آن هم زیرساخت‌های لازم در نظر گرفته شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت بومیکس مراجعه کنند.

آریاک سفر


انتهای پیام

مرتبط با : شتابدهنده بومیکسلیوژن فارمد
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز