وام 200 میلیونی مسکن روستایی تا سال آینده پرداخت می‌شود

معاون بنیاد مسکن پس گذشت چندماه از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا سقف 200 میلیون تومان، از پرداخت این تسهیلات تا اوایل سال آینده خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، علی‌رغم تصویب رقم 200 میلیون تومانی تسهیلات ساخت مسکن روستاییان با نرخ 5 درصد، و آغاز به کار بسیاری از روستاییان به پشتوانه این وام، این مبلغ هنوز به دست آن‌ها نرسیده است.

اخبار وام های روز را پیگیری کنید:

آریاک سفر

بنابر اظهارات مجید جودی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح بهسازی سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی با تسهیلات 5 میلیون تومانی از سال 84 آغاز شده و بنا بود تا سالیانه 15 درصد به سقف این تسهیلات اضافه شود.

اما با افزایش نرخ تورم این رقم در سال 98 از 50 تا 100 میلیون تومان تصویب و پرداخت شد. در سال جاری نیز این رقم به میزان 200 میلیون تومان تعیین شده و با توجه به آغاز کار روستاییان به پشتوانه این مبلغ، بنیاد مسکن سعی دارد تا این رقم را تا اوایل سال آینده به دست آن‌ها برساند.

جودی همچنین به تصمیم بر بهسازی 2 میلیون و 64 هزار واحد مسکونی از سال 84 اشاره کرد و بیان داشت که از این رقم، تاکنون یک میلیون و 918 هزار واحد مقاوم سازی شده است که سهم ده ماه ابتدایی سال 1399 و 1400 به ترتیب 62 هزار و 995 واحد و 22 هزار و 288 واحد بوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان ضمن اشاره به ابلاغ سهمیه 200 هزار واحدی سالانه با وام 100 میلیون تومان و 180 هزار فقره تسهیلات به استان‌ها، بیان داشت که با افزایش تسهیلات به 200 میلیون تومان از جانب بنیاد مسکن، تاکنون 125 هزارنفر معرفی شدند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز