وام 2 میلیونی مشاغل بی‌ثبات را چگونه بگیریم؟

لست سکند

با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صاحبان مشاغل بی‌ثبات، یک‌ونیم تا دو میلیون تومان وام حمایتی پرداخت می‌شود.

به گزارش کاماپرس، محمد شریعتمداری در دیدار با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت نقش جامعه کارگری در ثبات اقتصاد کشور، گفت: «نمی‌توان از نقش فوق‌العاده جامعه کارگری به عنوان ستون فقرات تولید در کشور چشم پوشی کرد؛ کسانی که در این ایام در کنار مجاهدان راه سلامت با استحکام و ایستادگی خود در معادن و صنایع کوچک و بزرگ در حوزه‌های مختلف خطوط تولید را حفظ کردند.»

بر اساس آخرین آمارها، ویروس کرونا بیش از 500 میلیون نفر را در سطح دنیا با فقر مواجه کرده و در ایران نیز خط فقر حدود نیم‌برابر افزایش پیدا کرده است.

همچنین، امارهای وزارت کار از بیکاری حدود ۳۰۰ میلیون نفر از مجموعه شاغلان تمام وقت حکایت دارد.

کدام مشاغل بی‌ثبات وام دو میلیونی می‌گیرند؟

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فهرست برخی از کارگرانی که با شهرداری‌ها در تماس بودند توسط این وزارتخانه دریافت شده و حمایت از افرادی که باید بالاتر از یک میلیون تومان دریافت کنند در دستور کار قرار گفته است.

راز آسمان پایتخت

بر همین اساس، حدود ۲ میلیون نفر از این افراد مانند دستفروشان و رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نبوده‌اند وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

دریافت وام دو میلیونی چگونه است؟

با اعلام وزارت کار، از هفته آینده ثبت نام سامانه «کارا» از کارگاه‌هایی که دارای محدودیت بوده و جزو ۱۳ رسته شغلی هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از کرونا لطمه خورده‌اند، آغاز خواهد شد.

وزارتخانه‌های ذیربط این مشاغل از جمله وزارتخانه‌های ارشاد، صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی درخواست‌های این مشاغل در سامانه کارا را تأیید مجدد خواهند کرد تا در نهایت همه این اطلاعات با پایگاه اطلاعاتی سازمان تأمین اجتماعی تطبیق داده شود، به این ترتیب این تسهیلات ۱۲ درصدی با دقت بالایی به واحدهای تولیدی پرداخت خواهد شد.

چند نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند؟

آخرین آمارها از ثبت نام بیش از ۷۸۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر می‌دهند که حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز انصراف خود را از دریافت این خدمت اعلام کرده‌اند. با حذف کسانی که مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی‌شده‌اند نیز هم‌اکنون چیزی در حدود 650 هزار نفر از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز