وام ۵۰ میلیونی بانک دی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بانک دی در طرح جدیدی به همه فرهنگیان کشور وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

به گزارش کاماپرس، مهدی نیکدل مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در روزهای آخر سال ۹۹ از طرح جدید و اعطای تسهیلات ویژه به فرهنگیان کشور خبر داد. بر این اساس قرار شد کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اعضا صندوق فرهنگیان در نظر گرفته شود.

طبق اعلام بانک دی همه فرهنگیان کشور شامل معلمان، کادر اداری،نیروهای خدماتی مدارس دولتی، نیمه دولتی ، خصوصی و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش می‌توانند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ویژه فرهنگیان استفاده کنند. اما این وام به چه کسانی تعلق می‌گیرد و دریافت آن چه شرایطی دارد؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

وام گیرنده چک برگشتی نداشته باشد

آریاک سفر

یکی از مهمترین شروط دریافت این وام ۵۰ میلیونی یا کارت اعتباری فرهنگیان این است که وام گیرنده حتما باید یکی از اعضای جامعه فرهنگی باشد.

اما شرط مهم دیگر برای دریافت این وام این است که وام گیرنده نباید چک برگشتی و بدهی معوق داشته باشد، در غیر این صورت وام به او تعلق نمی گیرد. در این طرح وام گیرنده به ازای هر ۲۵ میلیون تومان به یک ضامن کسر از حقوق نیاز دارد. یعنی این وام به دو ضامن کسر از حقوق نیاز دارد.

اقساط وام ۵۰ میلیونی چقدر است؟

کل سود این وام ۵۰ میلیونی ۱۸ درصد، معادل ۱۵ میلیون تومان است. اقساط این وام نیز ماهانه ۱٫۸ میلیون تومان است و وام‌گیرنده ۳۶ ماه فرصت دارد تا اقساط آن را بپردازد.

لازم به ذکر است قبلا فرهنگیان از طریق لیزینگ، خودرو می‌گرفتند اما اخیرا تعدادی از معلم‌ها از طریق لیزینگ لوازم خانگی، موبایل و تبلت خریداری کردند. این کارت اعتباری یا تسهیلات رفع نیاز هم طرح جدیدی است که فرهنگیان می توانند تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از آن استفاده کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک دی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز