وام کرونا و یک نکته مهم که متقاضیان باید بدانند

لست سکند

طبق اعلام بانک مرکزی چک برگشتی که بعد از یکم اسفند ۹۸ صادر شده باشد، محدودیتی برای اعطای تسهیلات کرونا ایجاد نمی‌کند.

به گزارش کاماپرس، اواخر اسفند سال 98 و ابتدای سال 99، تعطیل یا دورکار شدن  خیلی از مشاغل از اولین نتایج شیوع کرونا بود. در حالیکه کشور در شرایط نیمه قرنطینه به سر می‌برد،  مثل بیشتر کشور‌های دیگر، سیاست دولت برای مهار این بیماری تعطیلی موقت اداره‌ها و بازار بود. اما در این میان  کسب‌وکار‌ها  آسیب‌های جدی خوردند  و بسیاری از آن‌ها از رونق افتادند.

در این شرایط دولت با در نظر گرفتن تسهیلاتی برای بخش‌های آسیب دیده با نام “وام‌های کرونایی” سعی کرد تا قسمتی از این زیان ها را جبران کند. دریافت این وام برای صاحبان مشاغل  محدودیت‌ها و ضمانت‌هایی نیز در پی داشت. بنگاه‌های دارای کد بیمه ای که می‌خواستند وامی به زیر مبلغ ۱۶ میلیون تومان دریافت کنند، فقط سفته یا چک، بین ۱۶ تا۴۸ میلیون تومان سفته با یک ضامن، تا ۱۶۰ میلیون تومان سفته با دو ضامن، ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سفته با سه ضامن و بنگاه‌هایی که می‌خواستند بالای ۲۰۰ میلیون وام دریافت کنند باید مطابق آنچه بانک مشخص می‌کرد، برای ضمانت مدارک گرو بگذارند.

چک برگشتی تاثیری در اعصلای تسهیلات ندارد

راز آسمان پایتخت

به گزارشی که گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما تهیه کرده است، بانک مرکزی پیرو بخشنامه پیشین خود در خصوص ابلاغ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعلیق اعمال محرومیت‌های قانونی صادرکنندگان چک‌های برگشتی بـه دلیل شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا اعلام کرد: چک برگشتی متقاضیان، ذینفعان و ضامنان در تسهیلات کسب‌وکار‌های آسیب دیده از کرونا که از تاریخ یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ تا پایان زمان اجرای طرح تسهیلات قابل اعطا به واحد‌های کسب وکار و دیگر تسهیلات مربوط به کرونا صـادر شده یا می‌شود، صرفاً برای طرح‌های تسهیلات کرونایی از محدودیت‌های متعارف در اعطای تسهیلات بانکی مستثنی می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز