وام مسکن جدید با اقساط ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی!

وام مسکن جدید به سپرده و خرید اوراق نیازی ندارد،‌ اما رقم اقساط آن خیلی بیشتر از قبل است. رقمی که ممکن است باعث انصراف تعداد زیادی از متقاضیان وام مسکن شود.

به گزارش کاماپرس، محمد حسن مرادی مدیرعامل بانک مسکن در یک برنامه تلویزیونی و به مناسبت هشتاد و دومین سالگرد تأسیس این بانک امروز از تسهیلاتی برای خرید مسکن خبر داد که شرایط جدیدی دارد. این طرح جدید از ۲۵ دی ماه تا ۲۲ بهمن اجرا می شود و کسانی که می خواهند از تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند، دیگر نباید ۱۰۰ درصد تسهیلات را خریداری کنند.

مدیرعامل بانک مسکن درباره جزئیات این طرح می گوید:« در طرح جدید وام مسکن، بانک نیمی از این تسهیلات را به شکل بدون سپرده در اختیار متقاضی قرار می‌دهد؛ بنابراین هزینه تأمین مالی خرید اوراق تسهیلات مسکن، برای این دسته از متقاضیان نصف می شود.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

بر این اساس در تهران که سقف تسهیلات انفرادی خرید مسکن، ۱۰۰ میلیون تومان است و متقاضیان می‌بایست معادل آن، اوراق خریداری می‌کردند، با طرح جدید بانک، فقط باید برای نیمی از تسهیلات (۵۰ میلیون تومان) اوراق تسهیلات بخرند و ۵۰ میلیون تومان دیگر را بانک از محل اعتبارات بدون سپرده خودش پرداخت می‌کند.

آریاک سفر

اقساط وام جدید چقدر است؟

اما نکته قابل بحث این وام جدید، شیوه باز پرداخت آن است. مرادی درباره نحوه بازپرداخت این تسهیلات به مهر می گوید:« آن بخشی از وام مسکن که از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن است، تابع شرایط قبلی بوده و بازپرداخت آن حداکثر ۱۲ ساله با نرخ سود ۱۷.۵ درصد است. اما آن بخش دوم تسهیلات مسکن که از محل اعتبارات بدون سپرده بانک است، بازپرداخت ۵ ساله و با نرخ سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.»

در طرح جدید وام مسکن، با اینکه هزینه خرید اوراق تسهیلات از سیکل دریافت این تسهیلات حذف می شود، اما به دلیل ۵ ساله بودن سقف زمانی بازپرداخت نیمی از این تسهیلات، رقم اقساط سنگین‌تر می شود.

مثلا متقاضیان دریافت وام خرید مسکن زوجین در تهران با طرح جدید وام مسکن باید برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان آن اوراق تسهیلات خریداری کنند که بازپرداخت آن ۱۲ ساله با نرخ سود ۱۷.۵ درصد است رقم اقساط آن نیز ماهانه یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است؛ برای ۱۰۰ میلیون تومان بدون سپرده و اوراق هم با توجه به نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۵ ساله، باید ماهانه ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و برای ۴۰ میلیون تومان وام جعاله هم، ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند که مجموع اقساط آنها، ۵ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان می‌شود.

این در حالی است که اگر زوجین بخواهند کل ۲۴۰ میلیون تومان را از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن دریافت کنند، اقساط آن مجموعاً ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مسکن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام مسکن جدید با اقساط ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی!

  1. محمد گفته:

    سلام دوستان
    این مسولین حقوق 2800میدن و اقساط 5200میخواهند جان مادرتان ساقی تان رابه ماهم معرفی کنید ای تصمیم گیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز