وام ازدواج دو برابر خواهد شد؟

لست سکند

حسین حاتمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توجه و تمرکز به نیازهای اساسی جوانان در تدوین بودجه سال آینده و دو برابر شدن رقم وام ازدواج آنان را لازم دانسته است.

به گزارش کاماپرس، حسین حاتمی معتقد است رقم وام ازداج باید در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند و دولت روی این بخش متمرکز شود. به گفته حاتمی، شاید تمرکز در این حوزه نتیجه خوبی را رقم بزند. وی با اشاره به این موضوع که بهتر است یک بار کف نیاز جوانان با وام، مساعدت، کمک دولت و … برآورده شود، بررسی قانون تسهیل ازدواج را تا پایان سال لازم دانست تا این مسئله نیز تعیین تکلیف شود. به گفته این عضو کمیسیون مجلس، بیشتر تاکید روی پرداخت وام سهل الوصول است و این موضوع باید در بودجه سالیانه پیش بینی شود.

رویکرد کمیسیون اجتماعی مجلس بیشتر در حوزه جوانان و تسهیل ازدواج آنان است. به نظر حاتمی بهتر است قانون تسهیل ازدواج را در قالب یک طرح یا سند چشم انداز در نظر گرفت و بررسی کرد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

مشکل اصلی جوانان برای دریافت وام ازدواج کنونی

امسال وام ازدواج جوانان تا مبلغ 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا با توجه به تورم و شرایط موجود، مقداری فشار مالی کم شود. البته برای دریافت این نوع وام داشتن یکسری شرایط اولیه لازم است. ایرانی بودن، شرایط سنی، داشتن کد ملی و پستی، داشتن ضامن معتبر مطابق قوانین بانک عامل و… از جمله شرایط لازم برای فرآیند وام ازدواج جوانان محسوب می‌شود.

با این حال جوانان متقاضی این نوع وام معتقدند که سنگ اندازی‌های مداوم بانک‌ها دریافت آن را سخت‌تر کرده است. در واقع طبق گفته برخی از زوجین متقاضی، بانک‌ها در این مورد به صورت سلیقه‌ای رفتار کرده و برای ضامن معمولا با این گروه همکاری لازم را ندارند. بانک‌ها به بهانه اطمینان از تضمین‌ها، وجود بیشتر از یک ضامن را برای پرداخت وام درخواست می‌کنند و این مسئله اصلی‌ترین چالش متقاضیان وام‌ ازدواج است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز