هوندا؛ سازنده اولین جت تمام کامپوزیتی جهان

ژیوار

در اواخر دهه ۱۹۸۰ شرکت هوندا، یک برنامه تحقیقاتی را پایه‌ریزی کرد که برخی از اولین ثمرات آن یک جت آزمایشی ۶ سرنشین به نام هوندا MH02 بود. این جت همچنین به‌عنوان اولین جت مسافری تمام کامپوزیتی جهان شناخته شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، شرکت هوندا در همکاری با دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی این جت را به مرحله اجرا درآورد و در سال ۱۹۹۲ از نمونه اولیه آن با نام N3079N رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

این نمونه برای اولین بار در ۵ مارس ۱۹۹۳ پرواز کرد و تا آگوست ۱۹۹۶ تحت بررسی خلبانان و مهندسان قرار گرفت و در مجموع ۱۷۰ ارزیابی هوایی از پرواز آن جمع‌آوری شد.

دریان سفر امید

جت آزمایشی MH02 با ۱۱.۲۵ متر طول، ۱۱.۲۴ متر عرض و ۴.۱۸ متر ارتفاع، اندازه متوسطی داشته و به دو موتور پرات اند ویتنی JT-15D-1 توربوفن با قدرت چشمگیر ۶۰۰ کیلوگرم بر فوت مجهز شده بودند.

با همه این‌ها، این جت دارای حداکثر ظرفیت بارگیری ۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم و حداکثر سرعت تخمینی ۶۵۳ گره بوده و با معرفی جت HA-420 راه را برای ورود هوندا به بخش جت تجاری سبک هموار کرد.

طراحی جت جدید در سال ۱۹۹۹ تکمیل شد و پس از سال‌ها آزمایش در نهایت گواهی FAA خود را در دسامبر ۲۰۱۵ دریافت کرد. هوندا جت از ویژگی‌های MH02 از جمله بدنه کامپوزیت و نصب موتور روی بال استفاده می‌کند.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز