عجیب‌ ترین هواپیماهای خصوصی جهان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

هواپیماهای نظامی و مسافربری عجیب و جذاب زیادی در سراسر جهان وجود دارد اما در این بین طراحی هواپیماهای خصوصی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. کاماپرس در این مطلب به معرفی عجیب‌ ترین هواپیماهای خصوصی جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

ام-۱۵ بلفیگو (PZL M-15 Belphegor)

این هواپیما توسط یک شرکت لهستانی برای به کارگیری در بخش کشاورزی ساخته شد. بلفیگو با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رکورد کندترین هواپیمای جهان را در دست دارد، با این حال در طول خدمت خود کمک زیادی در زمینه آفت‌کشی به کشاورزان کرد. تنها ۱۷۵ فروند از این هواپیما ساخته و‌ اکنون از تولید خارج شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

روتان مدل ۲۰۲ بومرنگ (Rutan Model 202 Boomerang)

روتان با ظاهر نامتقارن و عجیب خود با هدف پرواز ایمن و تنها در یک نسخه طراحی شد. بدنه سمت راست آن شامل کابین خلبان، صندلی‌های سرنشین و یک موتور ۲۱۰ اسب بخاری است و سمت چپ به‌عنوان جایگاه چمدان‌ها تعبیه شده و دارای یک موتور ۲۰۰ اسب بخاری است. در صورت خرابی موتور در حین پرواز، این هواپیما به پرواز مستقیم ادامه می‌دهد و به خلبان کمک می‌کند روی مسائل مهم‌تر تمرکز کند.

اجلی اپتیکا (Edgley Optica)

اجلی اپتیکا در دهه ۷۰ میلادی توسط مخترع بریتانیایی جان ادجلی به‌عنوان پروژه مقطع کارشناسی ارشد وی طراحی شد. کابین پانوراما در جلوی موتور و ملخ قرار داشته و به هر سه سرنشین دید ۲۷۰ درجه افقی ارائه می‌دهد. کف شیشه‌ای کابین نیز یک دید استثنایی رو به پایین را برای خلبان فراهم می‌کند.

اجلی اپتیکا برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ پرواز کرد و تنها ۲۲ فروند از آن ساخته شد. با این حال پس از یک حادثه آتش‌سوزی پرواز با آن متوقف و سایر نسخه‌های آن به جز یک فروند، توسط شرکت سازنده نابود شدند.

بیچ کرفت استارشیپ (Beechcraft Starship)

این هواپیمای دو توربوپراپ با ظرفیت شش سرنشین برای سفرهای شخصی طراحی شده و اولین پرواز خود را در سال ۱۹۸۶ انجام داد. استارشیپ در واقع اولین هواپیمای مسافربری دو توربوپراپ و تمام کامپوزیتی بود که گواهینامه اداره هوانوردی فدرال را دریافت کرد. قبل از توقف تولید این هواپیما در سال ۱۹۹۵، تنها ۵۳ نسخه از آن تولید شد.

بوئینگ ۷۳۷ رایان ایر (A Ryanair Boeing 737)

شرکت هواپیمایی معروف رایان ایر همچنین دارای یک جت شخصی با ظرفیت ۶۰ نفر است که می‌توان آن را به تمام مقاصد اروپایی رزرو کرد. فضای مناسب ۱.۲ متر برای هر مسافر در نظر گرفته شده که اندازه آن در ناوگان اصلی ۷۵ سانتی‌متر افزایش می‌یابد. این هواپیما در سال ۱۹۹۹ به آزورا ایر، در سال ۲۰۰۲ به ریو سول و در سال ۲۰۱۴ به ولز فارگو تحویل داده شد.

انتهای پیام

ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز